Z duchem czasu

Z duchem czasu Castrol
19.10.2021

Przed branżą olejów silnikowych stoi ciekawa przyszłość. Głównym zadaniem będzie przystosowanie się producentów środków smarnych do nowej rzeczywistości motoryzacyjnej, czyli napędów elektrycznych i hybrydowych. O prognozach na przyszłość rozmawiamy z Tarkiem Hamedem, marketing managerem CEE w firmie Castrol.

 

Maciej Blum: Jakie produkty należało opracować wraz z rozwojem pojazdów elektrycznych?

 

Tarek Hamed: Aby nadążyć za rosnącym zapotrzebowaniem na pojazdy elektryczne, opracowaliśmy nową linię środków smarnych Castrol ON e-Fluid. Obejmuje ona e-oleje przekładniowe, e-płyny chłodzące oraz e-smary. Każdy z nich pełni zdecydowanie inne funkcje niż środki stosowane w tradycyjnych silnikach spalinowych.

Oferowany przez nas e-olej przekładniowy zapewnia lepszą ochronę układu napędowego i poprawia jego wydajność, sprawiając, że pojazdy elektryczne są w stanie dojechać dalej na jednym ładowaniu. Nasz e-płyn chłodzący umożliwia szybkie ładowanie i poprawia odprowadzanie ciepła, utrzymując niższą i bardziej stabilną temperaturę akumulatora, nawet w ekstremalnych warunkach. Natomiast e-smary Castrol ON odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu optymalnej wydajności i zwiększaniu trwałości podzespołów.

Jakich produktów można oczekiwać w przyszłości w ofercie firmy Castrol?

Chcemy „służyć każdemu kierowcy, każdemu motocykliście i każdej branży na świecie”. Oznacza to tworzenie efektywnych środków smarnych, które poprawiają wydajność w każdym zastosowaniu motoryzacyjnym lub przemysłowym. Tego typu środki smarne mają równie istotne znaczenie dla pojazdów elektrycznych jak ich odpowiedniki dla silników spalinowych. Będziemy nadal wprowadzać innowacje, współpracować i poszerzać gamę produktów w miarę wkraczania w nową erę mobilności elektrycznej.

Bycie ekologicznym to nie tylko opracowanie olejów do ekologicznych samochodów. Jak ewoluuje profil produkcji w związku z wymogami ekologii?

W 2014 r. jako pierwsza marka na świecie zaoferowaliśmy klientom środki smarne z certyfikatem neutralnego bilansu Tarek Hamed Castrolemisji CO2 – Castrol PROFESSIONAL. Od tamtej pory rozwijamy naszą ofertę produktów z neutralnym bilansem emisji CO2. Niedawno wprowadziliśmy nową strategię zrównoważonego rozwoju – PATH360, która wyznacza nasze cele na 2030 r. i definiuje nasze ambicje zostania marką bezemisyjną netto najpóźniej do 2050 r.

Naszym celem jest działanie zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju poprzez ograniczenie ilości odpadów i emisji dwutlenku węgla, współpracę z dostawcami i partnerami w celu pozyskiwania surowców o mniejszym śladzie węglowym. A także poprzez ograniczenie liczby opakowań i wpływanie na to, co dzieje się z naszymi produktami po wykorzystaniu ich przez klientów.

To przyszłość. A jakie kroki w celu zwiększania świadomości kierowców są podejmowane dzisiaj?

 

Badania prowadzone przez firmę Castrol w rzeczywistych warunkach drogowych sugerują, że 21% pojazdów na europejskich drogach ma zbyt niski poziom oleju silnikowego, a w przypadku 8% z nich może z tego powodu w każdej chwili dojść do uszkodzenia silnika1.

Po analizie wyników przeprowadzonych badań okazało się, że 10% właścicieli samochodów kontroluje stan oleju silnikowego dopiero wtedy, gdy zaświeci się kontrolka niskiego poziomu. Podczas badania 59% właścicieli samochodów przyznało, że sprawdza poziom oleju rzadziej niż raz w miesiącu, co jest sugerowanym interwałem kontrolnym2.

Aby pomóc mechanikom w zwiększaniu świadomości w zakresie znaczenia kontroli poziomu oleju silnikowego oraz zachęcić nowych klientów do korzystania z usług serwisów, firma Castrol rozpoczęła kampanię marketingową „TRZYMAJ POZIOM”.

Kampania ta ma przekonać właścicieli samochodów do odwiedzenia serwisu, jeśli nie potrafią sprawdzić poziomu oleju w swoim samochodzie. Okazało się bowiem, że w Polsce aż 39% właścicieli samochodów wolałoby, aby poziom oleju sprawdził mechanik. Uważają, że wykonałby to zadanie lepiej.

W związku z tym Castrol oferuje serwisom bezpłatny pakiet marketingowy, aby wesprzeć je w promocji tej kampanii oraz zachęcać obecnych i potencjalnych klientów do oddawania samochodu do kontroli.

1, 2 Badanie przeprowadzone w Europie w lipcu 2021 r. wśród 1885 właścicieli samochodów.

Castrol – BP Europa SE Oddział w Polsce Biuro Handlowe

Castrol – BP Europa SE Oddział w Polsce Biuro Handlowe

Castrol został założony przez Charlesa „Cheers” Wakefielda pod nazwą „CC Wakefield & Company” w 1899 r. Wkrótce firma rozpoczęła prace nad środkami smarnymi do nowych silników samochodowych i samolotowych, które wymagały olejów na tyle rzadkich, aby móc działać od momentu rozruchu na zimno, lecz na tyle gęstych, aby dalej pracować w bardzo wysokich temperaturach. Odkryto, że domieszka oleju rycynowego zapewniała takie właściwości, a nowy produkt nazwano „Castrol”.

Do roku 1960 nazwa tego innowacyjnego oleju silnikowego stała się na tyle popularna, że postanowiono zmienić nazwę całej firmy na Castrol Ltd. W 1966 r. The Burmah Oil Company wykupiła Castrol, a w roku 2000 Burmah-Castrol została przejęta przez BP.

Po ponad 120 latach nadal jesteśmy wiodącą marką olejową. Każdego roku opracowujemy i testujemy setki nowych produktów, a nasze zespoły współpracują blisko z wiodącymi w branży producentami oryginalnego sprzętu, którym dostarczamy szeroką gamę środków smarnych zaprojektowanych pod kątem konkretnych warunków i środowisk pracy urządzeń. Wiele z naszych produktów rekomendowanych jest i współtworzonych przez głównych producentów pojazdów, m.in. Ford, Honda, Jaguar Land Rover, MAN, Seat, Skoda, Tata i Volvo.

Profil Firmy

Castrol – BP Europa SE Oddział w Polsce Biuro Handlowe