Zaawansowane rozwiązania TEXA dla warsztatów przyszłości na targach Automechanika we Frankfurcie

TEXA
12.9.2018

Podczas 25. edycji targów, będących ważnym wydarzeniem dla rynku motoryzacyjnego, TEXA zaprezentuje serię interesujących nowości dla sektora napraw i obsługi pojazdów.

TEXA ponownie zaprasza do Frankfurtu, gdzie na imponującym rozmiarami, dwupiętrowym stoisku nr E96 w Hali 8, o powierzchni ponad 700m2, zaprezentuje szereg ważnych nowości dla świata warsztatów, wśród których znajdą się również urządzenia do zdalnej diagnostyki pojazdów:

  • RCCS i KIT ADAS TRUCK, innowacyjne rozwiązania wielofunkcyjne do kalibracji kamer i radarów samochodów osobowych oraz ciężarowych;
  • LASER EXAMINER, do pomiaru zużycia tarcz hamulcowych i głębokości bieżnika opony;
    eLight, pierwsze inteligentne urządzenie do regulacji reflektorów z wbudowaną diagnostyką elektroniczną;
  • REC+, do odzyskiwania zanieczyszczonych czynników z układów A/C pojazdu;
  • Adapter DoIP do bezpośredniej diagnostyki zgodnie ze standardem DoIP;
  • eTRUCK, zminiaturyzowane urządzenie do zdalnej diagnostyki i konserwacji pojazdów ciężarowych; teraz dostępne również dla maszyn rolniczych i budowlanych.

ROZWIĄZANIA TEXA DO KALIBRACJI KAMER I RADARÓW

Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Zaawansowane Systemy Wspomagania Kierowcy), mające na celu zapewnić bezpieczeństwo i komfort jazdy, są coraz powszechniej stosowane w pojazdach najnowszych generacji, w tym także pojazdach ciężarowych. Realizują one między innymi takie funkcje jak autonomiczne hamowanie awaryjne, asystenta kontroli prędkości, utrzymanie pasa ruchu, rozpoznanie pieszych czy oznaczeń drogowych. Aby wesprzeć profesjonalne warsztaty w naprawach zaawansowanych podzespołów aktywnego bezpieczeństwa, TEXA zbudowała kompletną, modułową i wielomarkową ofertę będącą w stanie odpowiedzieć na wymagania wszystkich warsztatów, w tym także specjalistów zajmujących się wymianą szyb, naprawą karoserii czy innych warsztatów wielomarkowych.

Narzędzia TEXA umożliwiają precyzyjne przywrócenie poprawnego funkcjonowania systemów ADAS, wykonując kalibracje statyczne i dynamiczne oraz zapewniając pokrycie szerokiej bazy marek pojazdów osobowych i ciężarowych, jak na przykład ALFA ROMEO, BMW, CHEVROLET, FIAT, JEEP, KIA/HYUNDAI, HONDA, INFINITI, LEXUS, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, RENAULT/SMART, SUBARU, TOYOTA, VOLKSWAGEN GROUP, VOLVO, IVECO, MAN, RENAULT TRUCK, SCANIA, VOLVO TRUCKS.

RCCS (Radar and Camera Calibration System) - Zestaw do kalibracji kamer i radarów

RCCS (Radar and Camera Calibration System) to kompletny i profesjonalny zestaw TEXA przeznaczony szczególnie dla warsztatów blacharskich, warsztatów specjalizujących się w wymianach szyb oraz dla pozostałych warsztatów wielomarkowych, do przeprowadzania wszystkich operacji związanych z kalibracją kamer i radarów.
RCCS składa się z solidnego wspornika głównego z elektrycznym pozycjonowaniem w pionie i łatwego do przenoszenia wewnątrz warsztatu dzięki skrętnym kołom, belki regulacyjnej wyposażonej w refleksyjny panel przesuwny i dwóch luster, dwie samocentrujące uchwyty na koła z innowacyjnym system natychmiastowego sprzęgania z kołem w komplecie ze wskaźnikami laserowymi i skalą stopniowaną, które zapewniają maksymalną precyzję podczas ustawiania pojazdu. Ten technologicznie zaawansowany sprzęt umożliwia pozycjonowanie RCCS z wielką łatwością, bezwzględną dokładnością i z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i zaleceń poszczególnych producentów pojazdów.
RCCS ma budowę modułową i może być używany w połączeniu z innymi dostępnymi rozwiązaniami TEXA do kalibracji kamer, z kalibracją kamery podczerwieni oraz matami do kalibracji kamer 360° umożliwiając w ten sposób obsługę elektronicznych systemów wspomagania kierowcy, takich jak na przykład:

  • System Night Vision
  • Tempomat adaptacyjny
  • Asystent Pasa Ruchu
  • Kamera 360°
  • Odczyt Martwego Pola
  • Zapobieganie kolizji tylnej
  • Asystent Parkowania
  • Rozpoznawanie Znaków Drogowych

Zestaw kalibracji do samochodów dostawczych i ciężarowych

Niektóre marki samochodów ciężarowych i dostawczych wymagają zastosowania właściwego sprzętu do prawidłowej kalibracji systemów wspomagania kierowcy: kamer, radarów lub czujników sterujących pracą Aktywnego tempomatu. Rozwiązanie TEXA składa się z paneli do kalibracji przeznaczonych dla poszczególnych marek pojazdów oraz systemu regulacji optycznej, który zawiera poprzeczkę pomiarową oraz laser, niezbędny do kontroli poprawnego ustawienia pojazdu względem zestawu, a następnie kalibracji radarów takich producentów jak: WABCO, TRW i TRW/Knorr
Zestaw ADAS TRUCK zawiera również laserowe głowice pomiarowe, laser do regulacji Tempomatu adaptacyjnego oraz lustro adaptacyjne do radaru WABCO. Oprogramowanie IDC5 prowadzi operatora, krok po kroku, przez wszystkie etapy kalibracji również w przypadku pojazdów, które wykonują procedurę adaptacji na drodze.

Idealne dopasowanie do oprogramowania IDC5

Zestawy kalibracyjne TEXA ADAS należy stosować w połączeniu z oprogramowaniem diagnostycznym IDC5, dzięki czemu wykonanie wszystkich operacji staje się szybkie i skuteczne. Oprogramowanie zawiera karty pomocy przygotowane dla poszczególnych marek i modeli pojazdów. Informacje zawarte w kartach pomocy prowadzą operatora krok po kroku przez wszystkie etapy kalibracji gwarantując poprawność ustawienia: wysokości panelu, odległości od pojazdu, pozycji zestawu względem pojazdu. Po zakończeniu kalibracji oprogramowanie generuje wydruk raportu z przeprowadzonych operacji, który może zostać przekazany klientowi.

Zalety stosowania zestawów ADAS TEXA

Zestawy ADAS TEXA są idealnym rozwiązaniem dla wszystkich warsztatów, ponieważ umożliwiają:

  • poszerzenie działalności o nowe usługi,
  • wykonanie usługi w prosty, bezpieczny i profesjonalny sposób,
  • kalibrację wszystkich systemów ADAS znajdujących się w pojazdach,
  • dobór zestawu najbardziej dopasowanego do potrzeb warsztatu,
  • inwestycję w innowacyjny system o szybkiej stopie zwrotu,
  • korzystanie z profesjonalnych szkoleń, dzięki programowi TEXAEDU.

LASER EXAMINER

LASER EXAMINER jest praktycznym przyrządem pomiarowym o niewielkich rozmiarach, który pozwala ocenić, z dokładnością do jednej dziesiątej milimetra, i w sposób obiektywny, zużycie tarczy hamulcowej pojazdu, bez konieczności demontażu koła. Umożliwia ponadto pomiar zużycia bieżnika opony za pomocą prostego adaptera.
Pomiary wykonane za pomocą LASER EXAMINERa są szybkie i łatwe, co daje możliwość przekazania klientom natychmiastowej informacji na temat "stanu zdrowia" kół pojazdu, zapewniając profesjonalną obsługę serwisową i tym samym przywiązując klienta do usług swojego warsztatu. To rozwiązanie jest prawdziwą wartością dodaną dla warsztatów i wulkanizatorów oraz stanowi ważny wkład w bezpieczeństwo pojazdów na drodze.

Pomiar zużycia tarczy hamulcowej

W oczach kierowców bezpieczeństwo i komfort jazdy są najważniejszymi czynnikami. Jedną z podstawowych kontroli, które należy przeprowadzać okresowo, jest kontrola układu hamulcowego. LASER EXAMINER pozwala szybko i łatwo sprawdzić zużycie tarczy hamulcowej; wystarczy przyłożyć do tarczy hamulcowej jego końcówkę z wbudowanym, podwójnym magnesem. Naciśnięcie tylnego przycisku uwalnia wiązkę laserową, która przenika tarczę w poprzek. Kolejne kliknięcie powoduje przechwycenie analizowanego obrazu przez mikro-kamerę. LASER EXAMINER przetwarza dane w czasie rzeczywistym i porównuje je z zadaną wartością minimalną. Porównanie przedstawiane jest nie tylko za pomocą wartości numerycznych, ale również wizualne i zapewnia operatorowi natychmiastową ocenę.

Pomiar zużycia bieżnika opony

Innym rodzajem kontroli przeprowadzanej okresowo, jest zużycie bieżnika opony. Jak wiadomo, zmniejszona grubość bieżnika wpływa niekorzystnie na stabilność pojazdu, i stwarza ryzyko uszkodzenia opony, a w przypadku deszczu powoduje wystąpienie zjawiska aquaplaningu, w wyniku którego traci się kontrolę nad pojazdem. Laser EXAMINER wyposażony jest w charakterystyczną głowicę magnetyczną, która pozwala w krótkim czasie uzyskać pomiar głębokości bieżnika. Urządzenie, oparte na oponie, wyświetla wiązkę laserową na profil opony i dokonuje obiektywnego pomiaru.

Profesjonalna i prosta usługa

Aby kontrolować i zarządzać informacjami pochodzącymi z pomiarów tarcz i opon, TEXA opracowała praktyczną aplikację do zainstalowania na komputerze z systemem Windows lub na AXONE Nemo, która współpracuje z Laser EXAMINER. Dzięki prostemu i intuicyjnemu interfejsowi graficznemu, w krótkim czasie można wykonać obiektywny test "układu kół". Menu podzielone jest na trzy rodzaje pomiaru: Tarcza, Opona, Fast Check. Uzyskując dostęp do tego ostatniego, operator może rozpocząć szybką kontrolę zużycia tarcz i bieżnika, co jest bardzo przydatną informacją podczas przyjmowania samochodu na warsztat, którą można przedstawić klientom. Po zakończeniu pomiaru można wydrukować pełny raport i wręczyć go kierowcy pojazdu.

Ergonomiczny design

Stylistyka LASER EXAMINER, która wyraża się w wydłużonej formie "trzpienia" i ergonomicznym uchwycie, została zaprojektowana tak, aby umożliwić łatwe zastosowanie, nawet w przypadkach utrudnionego dostępu do tarczy hamulcowej ze względu na szczególną formę obręczy aluminiowych czy stalowych.

Urządzenie do regulacji świateł TEXA eLight

Nowe urządzenie do regulacji świateł TEXA eLight powstało ze świadomości, że układy optyczne instalowane w nowoczesnych samochodach są coraz bardziej wyrafinowane i zintegrowane z innymi podzespołami elektronicznymi, takimi jak radary, kamery i układ kierowniczy. W krótkim czasie reflektor zamienił się z elementu mechanicznego na elektroniczny. eLight jest pierwszym przyrządem w tej kategorii, który został zintegrowany z elektronicznym system diagnostycznym. Oferuje on zatem mechanikowi możliwość obsługi zespołów optycznych bez naprzemiennego przełączania urządzenia do regulacji świateł i narzędzia diagnostycznego, oszczędzając do 50% czasu potrzebnego do wykonania operacji. Jest on proponowany w wariantach ONE i ONE D, które oferują taką samą charakterystykę sprzętową, ale pierwszy z nich wykorzystuje komunikację z zewnętrznymi jednostkami wyświetlającymi AXONE NEMO i AXONE 5, potrzebnymi do wykonania operacji związanych z kalibracją reflektorów, natomiast druga opcja wyposażona jest dodatkowo w kolorowy wyświetlacz dotykowy TFT 7”, którym operator posługuje się, aby wybrać i aktywować poszczególne komponenty układu optycznego.
 
Obsługa przyrządu jest bardzo prosta: wystarczy wpiąć do gniazda OBD pojazdu zminiaturyzowany interfejs diagnostyczny Navigator NANO S, który komunikuje się poprzez Bluetooth z testerem eLight, identyfikując model pojazdu i wskazując procedury konieczne do wykonania. Jeśli wystąpi konieczność korekty ustawienia reflektora, zintegrowana diagnostyka pomaga ustawić jednostki sterujące w trybie "regulacja".

Za pomocą eLight można wykonać wszystkie kontrole i regulacje systemów reflektorów w nowoczesnych samochodach, które wykorzystują stale ewoluującą technologię. Jest mobilny i lekki dzięki aluminiowej budowie kolumny. Jest wyposażony w soczewkę Fresnela, charakteryzującą się znacznymi wymiarami w porównaniu do konkurencji (340x200 mm), aby podążać za przewidywaną ewolucją stylistyki samochodów w kierunku jeszcze większych rozmiarów reflektorów.

eLight posiada kamerę CMOS i wizjer laserowy, które gwarantują wysoką precyzję fotometryczną, zgodnie z najbardziej rygorystycznymi zaleceniami producentów, które wymagają na przykład dokładności odczytu +/- 0.1% w osi pionowej i +/- 0,2% w osi poziomej. Ponadto, dzięki zasobom diagnostycznym, możliwe jest analizowanie dodatkowych struktór najbardziej zaawansowanych systemów oświetleniowych, takich jak AFS (Adaptive Front Lighting) lub GFHB (Glare Free High Beam). Kolejną bardzo użyteczną funkcją jest drukowanie raportów serwisowych, na zintegrowanej drukarce termicznej, dostarczając klientom potwierdzenia prac wykonanych na ich pojazdach.

REC+, DO ODZYSKU ZANIECZYSZCZONYCH CZYNNIKÓW CHŁODNICZY

REC + to nowe, opatentowane przez TEXA rozwiązanie do odzyskiwania zanieczyszczonych czynników chłodniczych z samochodowych układów klimatyzacji.
Urządzenie współdziała z w pełni automatycznymi modelami stacji linii KONFORT (707R, 760R, 760R BUS, 780R BI-GAS) i gwarantuje całkowicie bezpieczny sposób odzyskania czynnika chłodniczego, niezależnie od jego charakteru.

REC +, zaprojektowano tak, by można go było łatwo przemieszczać w warsztacie; spełnia wymagania techniczne, użytkowe i bezpieczeństwa najważniejszych producentów pojazdów i pozwala odzyskać do 95% czynnika chłodniczego zawartego w układzie.

Zautomatyzowana procedura, zintegrowana z oprogramowaniem stacji KONFORT, umożliwia niezwykle łatwe przeprowadzenie niezbędnych operacji. Po zakończeniu odzyskiwania możliwe jest usunięcie zanieczyszczonego czynnika chłodniczego do zbiornika w celu jego utylizacji

TEXA ADAPTER DoIP

Równolegle do tradycyjnej diagnostyki CAN BUS, rozwija się tak zwana diagnostyka DoIP (Diagnostic over Internet Protocol); to nowy rodzaj transmisji danych przesyłanych z pojazdu do interfejsu diagnostycznego, stworzony w odpowiedzi na rosnącą obecność elektroniki we współczesnych pojazdach i wynikającą z tego wciąż rosnącą ilość danych diagnostycznych do przetworzenia.

Dzięki innowacyjnemu wielomarkowemu adapterowi DoIP opracowanemu przez TEXA, mechanik może przeprowadzić diagnostykę z dużą prędkością, wykorzystując narzędzia diagnostyczne TEXA już obecne w warsztacie, oszczędzając w ten sposób na zakupie nowego urządzenia. Kolejną korzyścią, oprócz niezwykle ważnych oszczędności ekonomicznych, jest fakt, że mechanik może używać swojego tradycyjnego interfejsu i oprogramowania, do którego jest przyzwyczajony w codziennej pracy, unikając konieczności uczenia się nowych procedur i funkcji.
Niewielkich rozmiarów (70 mm x 120 mm x 40 mm), adapter wpięty pomiędzy tradycyjne gniazdo OBD pojazdu, a interfejs TEXA NAVIGATOR TXT lub Navigator nano S, identyfikuje protokół komunikacji używany przez pojazd. W przypadku tradycyjnej diagnostyki, nie aktywuje się i pozostawia NAVIGATORowi swoje tradycyjne zadanie, komunikując się przez Bluetooth lub kabel USB z AXONE Nemo, AXONE 5 lub PC z oprogramowaniem IDC5 TEXA. I odwrotnie, w przypadku rozpoznania diagnostyki DoIP, aktywuje się i działa jako interfejs diagnostyczny i komunikuje się z AXONE lub PC poprzez kabel Ethernetowy lub połączenie Wi-Fi.

TEXA eTRUCK

eTRUCK to nowość TEXA, która rewolucjonizuje koncepcję konwencjonalnego narzędzia diagnostycznego. E-Truck jest miniaturowym urządzeniem, które po zainstalowaniu w gnieździe diagnostycznym pojazdu i skonfigurowaniu w ciągu kilku minut, oferuje całkowicie nowy rodzaj usług. Dzięki e-TRUCK, warsztat zyskuje możliwość zdalnego monitorowania stanu technicznego pojazdu w sposób ciągły, wykonując takie funkcje jak odczyt i kasowanie błędów, odczyty parametrów zespołów napędowych, regulacje - takie jak na przykład Regeneracja filtra DPF, które pozwalają na przywrócenie optymalnych warunków pracy pojazdu, co jest absolutną nowością. Wszystko to ma służyć monitorowaniu i planowaniu operacji serwisowych, dając mechanikowi możliwość interakcji z jednostkami sterującymi pojazdu.

eTRUCK w pełni zaspokaja potrzeby rynku pojazdów ciężarowych i flot oraz stanowi element łączący warsztat z pojazdem ciężarowym, oferujący ciągłą usługę zdalnego wsparcia.

Urządzenie to, jest idealne, także dla kierowców i menedżerów flot, ponieważ dostarcza im informacje z zakresu stanu technicznego ich pojazdów, oraz pozwala na podjęcie działań ukierunkowanych na zmniejszenie kosztów, czy optymalizację wykorzystania pojazdów, dzięki dedykowanej aplikacji i portalowi managera.

Od dziś eTRUCK jest gotowy do użycia w świecie OFF-HIGHWAY, służąc do diagnostyki wielomarkowej i planowania konserwacji maszyn rolniczych i budowlanych.

eTRUCK: DLA WARSZTATU, DLA KIEROWCY I DLA MANAGERA FLOTY

Portal warsztatowy
Portal przeznaczony do obsługi systemu ze strony mechanika, która pozwala na: monitorowanie w sposób ciągły i zdalny stanu pojazdów i podejmowanie napraw na elektronicznych systemach pojazdu, jak gdyby pojazd był obecny w warsztacie, zarządzanie i planowanie obsługi okresowej oraz napraw, współdzielenie kalendarza obsługi w warsztacie z kierowcą i managerem floty, zarządzenie bazą klientów przy pomocy jednego oprogramowania i tworzenie szczegółowych profili klientów.

Interfejs eTRUCK na smartphona kierowcy
Dzięki dedykowanej aplikacji, dostępnej dla smartfonów z systemami Android i iOS, kierowcy w dowolnym momencie mogą: odczytać dane tachografu w czasie rzeczywistym, monitorować własny styl jazdy, wypełniać dzienne karty kierowcy pojazdu & raport usterek zgodnie z przepisami obowiązującymi w poszczególnych krajach, odczytać dane pojazdu w czasie rzeczywistym, uzyskać zdalny dostęp do diagnostyki pojazdu, co oznacza możliwość szybkiego rozwiązywania ewentualnych usterek, unikając konieczności zjechania do warsztatu, korzystać z kalendarza obsługi, ustalanego z warsztatem.

Portal Managera Floty
Poprzez ten portal manager floty uzyskuje możliwość: kontrolowania stanu technicznego pojazdów floty, asystowania pojazdom dzięki zdalnej diagnostyce i możliwości rozpoznawania i rozwiązywania potencjalnych anomalii przez warsztat, zmniejszając koszty i zwiększając efektywność, monitorowania obsługi okresowej pojazdów i jej terminów, współdzielenia kalendarza obsługi okresowej z warsztatem, oceny stylu jazdy każdego kierowcy, zdalnego pobierania danych z Tachografu oraz zdalnego pobierania bezpośrednio ze sterownika Trip Data Recorder.

Źródło: Informacja prasowa TEXA

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę