Zawieszenie AVS w standardzie dla Lexusa GS F i RC F

Lexus
2.12.2016

Wprowadzenie do sportowego sedana GS F i sportowego coupe RC F najnowszej generacji zawieszenia AVS o modulowanej charakterystyce przyczyniło się do zwiększenia ich stateczności prowadzenia i komfortu jazdy.

Elektroniczny układ sterujący nieustannie monitoruje i reguluje siłę tłumienia amortyzatorów każdego z kół, dopasowując ją do stanu nawierzchni z uwzględnieniem wybranych przez kierowcę preferencji.

Wykorzystując szereg czujników – między innymi akcelerometr, czujnik żyroskopowy i czujniki prędkości – zawieszenie AVS poprawia komfort jazdy i stateczność prowadzenia, w szczególności na nierównych nawierzchniach, a także przyczynia się do większej stateczności przy skręcaniu.

W swym najnowszym wydaniu AVS oferuje 30 poziomów sztywności amortyzatorów (dotychczas było ich 9), które są automatycznie dobierane, by zapewnić precyzyjne dopasowanie charakterystyki zawieszenia do każdego rodzaju nawierzchni.

Przy skręcaniu następuje odpowiednie usztywnienie amortyzatorów w reakcji na obrót kierownicy, działanie siły odśrodkowej i zachowanie pojazdu, dzięki czemu samochód doskonale trzyma się obranego toru jazdy, przechyły nadwozia są zminimalizowane, a pasażerowie mogą rozkoszować się płynną i komfortową jazdą.

Na nierównych nawierzchniach zawieszenie staje się bardziej podatne, aby lepiej tłumić drgania i utrzymać wysoki komfort jazdy.

W pełnym pakiecie zawieszenie AVS ma siedem funkcji automatycznej regulacji sztywności amortyzatorów, między innymi przeciwdziałanie obniżaniu przodu i tyłu samochodu.

AVS wspomaga działanie funkcji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy, ograniczając ugięcie zawieszenia przy gwałtownym hamowaniu i dynamicznym przyspieszaniu.

Szerokie możliwości modulacji charakterystyki zawieszenia AVS zostały sprzężone z działaniem zintegrowanego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) oraz z aktualnie wybranym trybem jazdy.

W trybach jazdy ECO, NORMAL i SPORT S najważniejszy jest komfort podróżowania i stateczność prowadzenia w każdych warunkach drogowych oraz bez względu na stan nawierzchni.

W trybie SPORT S+ w maksymalnym stopniu kontrolowana jest sztywność amortyzatorów, by zapewnić stateczność ruchu samochodu. Równocześnie następuje automatyczne przełączenie układu przeniesienia napędu, elektrycznego wspomagania w układzie kierowniczym oraz układu VDIM na tryb działania odpowiedni do jazdy sportowej.

Graficzny wyświetlacz w zespole wskaźników obu modeli z linii F potwierdza obecnie wybór sportowej charakterystyki zawieszenia AVS.

Modele GS F i RC F napędza 5-litrowy wolnossący silnik V8, rozwijający moc 351 kW (477 KM), który współpracuje z ośmiostopniową skrzynią biegów Sports Direct Shift.

Oprócz nowego zawieszenia, oba modele otrzymały nowe kolory nadwozia: szary dla GS F i czarny dla RC F

RC F ma również nowy wzór tarcz kół z lekkiego stopu: z siedmioma podwójnymi ramionami.

Źródło: Lexus, informacja Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę