Zdaniem mechaników system Start-Stop przyspiesza zużycie silnika i innych podzespołów

Pixabay
24.9.2019

Zdaniem miażdżącej większości mechaników, którzy wzięli udział w ankiecie, przeprowadzonej przez portal MotoFocus.pl, system Start-Stop przyczynia się do przyspieszonego zużycia silnika i innych podzespołów pojazdu. Praktycy nie mają wątpliwości, że ten element wyposażenia samochodów generuje więcej szkód niż pożytku.

System Start-Stop już od ok. 10 lat jest powszechnie stosowany przez producentów samochodów w celu zmniejszania zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla oraz szkodliwych zanieczyszczeń. Branżowy portal MotoFocus.pl w swojej ankiecie zapytał mechaników, co sądzą o wpływie tego rozwiązania na trwałość podzespołów pojazdu?

Wyniki są jednoznaczne. Spośród 514 uczestników ankiety, aż 91,6% uważa, że system Start-Stop powoduje szybszą eksploatację silnika oraz jego podzespołów. Tylko niespełna 4% badanych było innego zdania.

© MotoFocus

Co więcej, ponad połowa uczestników ankiety przyznała, że w swoim pojeździe wyłącza (lub wyłączałaby) system Start-Stop podczas każdej wykonywanej trasy. Jedna czwarta głosujących wskazała, że przeważnie wyłącza system, zależnie od okoliczności. Tylko 3,5% badanych stwierdziło, że nie wyłącza (lub nie wyłączałaby) systemu nigdy.

© MotoFocus

Mechaników, którzy uważają system Start-Stop za powodujący wcześniejsze zużycie pojazdu zapytano o podzespoły, które ich zdaniem są najbardziej narażone. Najwięcej osób wskazało rozrusznik (prawie 82%) oraz akumulator (67,4%). Ponad połowa osób uważa także, ze Start-Stop naraża na przedwczesną awarię turbosprężarkę.

© MotoFocus

Opinie mechaników zasługują na to, by traktować je jak najbardziej poważnie. Wszak to oni na co dzień stykają się z usterkami pojazdów oraz są odpowiedzialni za ich diagnostykę. Wyniki ankiety MotoFocus.pl są więc spojrzeniem na system Start-Stop od strony praktycznej.

Producenci pojazdów od lat przedstawiają system Start-Stop jako korzystny dla użytkowników oraz środowiska. Prawdą jest, że w określonych warunkach ogranicza on średnie spalanie pojazdu oraz emisję zanieczyszczeń. Jak natomiast z ekologicznego punktu widzenia przedstawia się kwestia konieczności częstszej wymiany akumulatora, rozrusznika czy innych części pojazdu? To już pytanie z innej kategorii.

Źródło: MotoFocus

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę