ZF Aftermarket – kompleksowy pakiet do wymiany oleju

ZF Aftermarket
15.11.2016

ZF Aftermarket dostarcza warsztatom właściwy olej do automatycznych skrzyń biegów w pojazdach osobowych. Modułowe zestawy do wymiany oleju umożliwiają szybką i łatwą wymianę. Specjalistyczne porady dotyczące wymiany oleju, pozwalają zoptymalizować procedurę.

Modułowe zestawy do wymiany oleju ZF Aftermarket pasują do ponad 600 typów pojazdów, wyposażonych w 5-, 6- i 8-biegową automatyczną skrzynię biegów ZF. Dzięki temu warsztaty mają skrojony na miarę pakiet, zawierający wszystkie niezbędne części do wymiany oleju przekładniowego z jednego źródła: warsztaty nie muszą już wyszukiwać i zamawiać poszczególnych części. ZF udostępnia także przydatne porady dotyczące serwisowania, umożliwiające profesjonalne zastosowanie zestawów do wymiany oleju: użycie właściwego oleju przekładniowego we właściwy sposób i we właściwym czasie ma istotne znaczenie dla uniknięcia uszkodzeń części oraz właściwej pracy przełożeń i funkcjonalności skrzyni biegów. ZF Aftermarket udostępnia także film wideo „ZF Workshop Hangout”, zapewniający szczegółowy wgląd w kolejne etapy wymiany oleju.

Wszystkie skrzynie biegów ZF są napełnione półsyntetycznym lub syntetycznym olejem klasy premium ZF-LifeguardFluid, który zapewnia najlepszą możliwą jakość: może on jednak ulec przedwczesnemu zestarzeniu, w sytuacji nadmiernego obciążenia przekładni wynikającej chociażby z częstego ciągnięcia przyczepy lub dynamicznej jazdy. Warsztaty powinny zalecać wymianę oleju po przejechaniu 100 tys. kilometrów, aby zapewnić dłuższą żywotność skrzyni biegów. Wraz z zestawami do wymiany oleju od ZF Aftermarket, warsztaty otrzymują wszystkie elementy potrzebne do szybkiej, wydajnej i łatwej wymiany oleju, dzięki czemu stają się profesjonalnym i rekomendowanym dostawcą takiej usługi dla klientów.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Modułowe zestawy do wymiany oleju ZF Aftermarket zawierają filtr, uszczelki, śruby, magnesy i miskę olejową – czyli wszystkie niezbędne komponenty do przeprowadzenia wymiany oleju w samochodach osobowych z 5 i 6-biegowymi automatycznymi skrzyniami biegów. Aftermarketowa jednostka grupy ZF rozszerzyła swoją ofertę o zestawy do 8-biegowych automatycznych skrzyń biegów. W celu zapewnienia maksymalnej elastyczności warsztatów wszystkie zestawy są dostępne z 7-litrowymi pojemnikami odpowiedniego oleju ZF-LifeguardFluid lub bez niego. ZF-LifeguardFluid 9 jest także dostępny osobno w opakowaniu o pojemności 1 litra. Ponadto, ZF-LifeguardFluid 5, 6 i 8 są dostępne osobno w 20-litrowych kanistrach, zapewniających wsparcie dla warsztatów potrzebujących większych ilości.

Specjalistyczne porady, prowadzące do sprawnej wymiany oleju

ZF Aftermarket wspiera swoich partnerów zarówno wysoką jakością, jak również innowacyjnymi produktami oraz wyczerpującymi usługami, takimi jak najnowsze informacje techniczne i szkolenia. W celu dostarczenia kompleksowej
i profesjonalnej usługi z zakresu wymiany oleju przekładniowego, ZF Aftermarket zaleca warsztatom, aby zawsze ściśle przestrzegały instrukcji przekazanych przez producenta pojazdu.

Dodatkowo, zaleca uwzględnienie następujących punktów w procedurze wymiany oleju:

  • Nigdy nie należy uruchamiać silnika ani holować pojazdu bez oleju w skrzyni biegów. Upewnij się, że silnik ostygł i znajduje się na biegu neutralnym przed podjęciem każdej naprawy przy pojeździe.
  • Wymiana miski olejowej wymaga precyzji: podczas demontażu starej miski należy najpierw zluzować wszystkie śruby w określonej kolejności, aby uniknąć zniekształcenia. Dotyczy to również przykręcania nowej miski z uszczelką – w odwrotnej kolejności. Tutaj również należy zwrócić uwagę na prawidłowy moment dokręcania śrub.
  • Przed wlaniem oleju należy usunąć wszelkie pozostałości zużytego oleju. Zalecane jest używanie ZF-LifeguardFluid pasującego do konkretnej skrzyni biegów – bez dodatków, ponieważ zmiana składu chemicznego oleju może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów i jej komponentów.
  • Poziom oleju przekładniowego musi być dokładnie zgodny z podaną specyfikacją napełniania. Jeśli będzie go zbyt mało, skrzynia biegów ulegnie zniszczeniu. Jeśli poziom oleju będzie zbyt wysoki, jego nadmiar będzie po podgrzaniu wyciekał ze skrzyni biegów przez otwór przelewowy i może ulec zapłonowi po zetknięciu z rozgrzanymi częściami układu wydechowego.

ZF Workshop Hangout

Aby zapewnić warsztatom dodatkowe wsparcie przydatnymi poradami, ZF Aftermarket stworzyło film ZF Workshop Hangout, zawierające praktyczne porady związane z wykonywaniem profesjonalnej wymiany oleju z wykorzystaniem zestawu do wymiany oleju ZF Aftermarket. To i inne nagrania Hangout z poradami są dostępne do oglądania w serwisie YouTube.

Źródło: Informacja prasowa ZF Aftermarket

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę