ZF zdobywa Nissan Global Supplier Innovation Award za technologię kamer

ZF z nagrodą za kamerę Tri-cam ZF Friedrichshafen AG
24.9.2020

Firma ZF otrzymała w 2020 roku nagrodę Nissan Global Supplier Award for Innovation za rozwój technologii kamery Tri-cam, pierwszej inteligentnej, trójobiektywowej kamery dla rynku motoryzacyjnego. Tri-cam obsługuje autonomiczną technologię napędu ProPILOT 2.0 firmy Nissan w urządzeniu Nissan Skyline.

– Dziękujemy firmie Nissan za tę prestiżową nagrodę i możliwość wniesienia wkładu w innowacyjne systemy, takie jak ProPILOT 2.0 – powiedział Wolf-Henning Scheider, prezes zarządu ZF Friedrichshafen AG. – Firma ZF jest gotowa do realizacji kolejnych projektów mogących wspomóc rozwój zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i automatycznej jazdy dla światowych producentów samochodów.

Jest to trzecia od 2014 roku nagroda Innovation Award dla firmy ZF, przyznawana przez firmę Nissan za rozwój technologii kamer.

Innowacyjna kamera Tri-Cam należy do rodziny kamer S-Cam4 firmy ZF. Dodano do niej teleobiektyw z 28° polem widzenia dla lepszej detekcji dalekiego zasięgu oraz obiektyw typu rybie oko z polem widzenia 150° dla lepszej detekcji krótkiego zasięgu. Pozwala to na lepsze rozpoznawanie obiektów dalekiego i krótkiego zasięgu, co przekłada się na poprawę ogólnej wydajności w najwyższej klasy systemach ADAS, w szczególności w przypadku półautomatycznych funkcji jazdy, takich jak wspomaganie jazdy na autostradach i wspomaganie jazdy w korku.

Kompaktowa i elastyczna konstrukcja mechaniczna sprawia, że Tri-cam firmy ZF jest najmniejszą inteligentną kamerą wieloobiektywową dostępną obecnie na rynku. Wykorzystuje wysoce złożoną koordynację obrazów z obiektywu kamery przy użyciu kalibracji wewnętrznej i zewnętrznej, aby zapewnić dokładne pomiary zasięgu i odległości.

ProPILOT 2.0 jest rewolucyjną, autonomiczną technologią napędową przeznaczoną do stosowania na autostradach w ruchu wielopasmowym. Nissan jako pierwszy japoński producent samochodów wprowadził kombinację kierowania, przyspieszania i hamowania, która w odpowiednich warunkach może być obsługiwana w trybie w pełni automatycznym, odciążając kierowcę w ruchu drogowym i długich dojazdach do pracy oraz w ruchu miejskim.  Konfiguracja trzech obiektywów, oferująca szersze i dłuższe pole widzenia, umożliwia bardziej zaawansowane i precyzyjne funkcje.

Nagroda ta podkreśla również sukces strategii ZF „See, Think, Act”. Umożliwia ona firmie ZF rozwój zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i automatyki, poprzez oferowanie zarówno pełnej gamy czujników (kamera, radar i lidar), jak i elektronicznych jednostek sterujących (Pro AI i Safety Domain ECU) oraz inteligentnych systemów mechanicznych (układ kierowniczy, hamulcowy i aktywne zawieszenie), które są w stanie precyzyjnie sterować pojazdami w trybach pilotowanych lub zautomatyzowanych.

Firma ZF jest światowym liderem w projektowaniu, rozwoju i dostarczaniu przyszłościowych technologii kamer i dostarcza je do kilkunastu wiodącym producentom samochodów.

Źródło: ZF Friedrichshafen AG

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę