Zima testowała, wiosna podsumowała

AC
28.4.2017

Jesień i zima to największy sprawdzian dla każdej instalacji gazowej. Zmienne temperatury i zwiększona wilgotność potrafią zdemaskować każde niedociągnięcie producenta. Najmocniejszy reduktor firmy AC S.A. – STAG R02 TWIN ma za sobą pierwszy sezon chłodu i niesprzyjających warunków pogodowych. Jak się sprawdził?

STAG R02 TWIN to obecnie reduktor o największej wydajności w ofercie AC S.A. Może być on używany do zasilania silników o mocach do 280 KM. Nieodpowiednio dobrane komponenty instalacji, w tym reduktor o zbyt małej wydajności, mogą skutkować spadkiem ciśnienia gazu i wychładzaniem reduktora przy bardzo dużych obciążeniach silnika.

Reduktor STAG R02 TWIN został stworzony przez inżynierów AC S.A. specjalnie z myślą o silnikach o dużej mocy, w których znaczne zapotrzebowanie na paliwo wymaga stosowania reduktorów o odpowiedniej wydajności. Dzięki swojej konstrukcji oraz zastosowanym rozwiązaniom, także w zakresie użytych materiałów, w reduktorze STAG R02 TWIN wiosna nie odkryła żadnych mankamentów – informuje Marek Bezubik, zastępca kierownika działu wsparcia technicznego i rozwoju AC S.A.

Moc idzie w parze z wydajnością?
Konstruktorzy reduktora STAG R02 TWIN skupili się przede wszystkim na uzyskaniu odpowiedniej wydajności oraz zachowaniu stabilnych parametrów gazu zasilającego silnik. Zarówno temperatura, jak i ciśnienie gazu zachowują odpowiednie wartości nawet w przypadku długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem. Przykładem jest dynamiczna jazda autostradą w warunkach zimowych, kiedy reduktor jest dodatkowo wychładzany przez pęd powietrza. To idealna sytuacja, aby poddać testom nowość w ofercie.

STAG R02 TWIN utrzymał parametry gazu na poziomie gwarantującym prawidłowe działanie silnika w zaprezentowanych warunkach drogowych. Niezwykle ważne jest to, że wartość ustawionego ciśnienia wyjściowego odznacza się stabilnością w długim okresie użytkowania. Wysoką wydajność oraz stabilne parametry odparowanego gazu reduktor zawdzięcza odpowiedniej konstrukcji oraz materiałom ograniczającym wymianę ciepła z otoczeniem, a z drugiej strony pozwalającym na efektywne przekazywanie ciepła z układu chłodzenia silnika do ciekłego LPG. Odpowiada za to korpus reduktora wykonany ze stopów aluminium. Natomiast wykonane z tworzyw sztucznych pokrywy, ograniczają wymianę ciepła pomiędzy reduktorem a otoczeniem, dzięki czemu przy dużych obciążeniach silnika nie następuje jego wychładzanie.

Stabilne ciśnienie wyjściowe
Okazało się także, że nowy reduktor jest bardzo stabilny w zakresie utrzymywania ciśnienia wyjściowego, dzięki pakietowi rozwiązań ACpress. Ciśnienie wyjściowe, pod którym LPG w stanie gazowym trafia do listwy wtryskowej i pozostaje praktycznie na stałym poziomie, gwarantującym poprawne działanie jednostki napędowej. Nie ma na nie wpływu ani ciśnienie zasilania, czyli ciśnienie LPG w zbiorniku, zmieniające się w zależności od jego stopnia napełnienia oraz temperatury otoczenia, ani też zwiększone zapotrzebowanie silnika na paliwo w czasie pracy przy dużych obciążeniach. Dodatkowo, system ACpress nie pozwala na zwiększanie ciśnienia w reduktorze w czasie hamowania silnikiem. Reduktor okazał się także bardzo odporny na zanieczyszczenia pojawiające się w paliwie LPG zimą.

W obliczu najnowszych technologii, stwierdzenie, że sezon jesienno-zimowy jest wyzwaniem dla instalacji autogaz, zaczyna być mitem. Doskonale widać to na przykładzie reduktora STAG R02 TWIN, który zdał egzamin, mimo niskiej temperatury i niesprzyjających warunków pogodowych tej zimy. Wraz z nadejściem wiosny w warsztacie, nadszedł czas na testy „bliźniaka” w trakcie zbliżających się podróży.

Źródło: AC

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę