Zyskowny i ekspansywny rok 2012 w Grupie NordGlass

1.3.2013
Pomimo kryzysu i gorszej koniunktury, w branży znaleźć można kilka firm, które wciąż inwestują i rozwijają swój potencjał. Jedną z nich jest Grupa NordGlass.
Grupa NordGlass, pomimo kryzysu panującego w branży motoryzacyjnej, planuje dalszy rozwój i wzmacnianie pozycji. Firma od kilku lat inwestuje na zagranicznym i rodzimym rynku, wdrażając rozwiązania, których efektem jest większa wydajność i wyższa jakość oferowanych produktów i usług serwisowych. „Trudności, w jakich znajduje się obecnie gospodarka światowa, a przez to również branża motoryzacyjna, traktujemy jak wyzwanie i szansę na kontynuowanie ścieżki dynamicznego rozwoju - twierdzi Grzegorz Łajca Prezes Grupy NordGlass

Rozległa sieć serwisowa NordGlass - nr 1 w Polsce

Grupa NordGlass w 2012 roku dynamicznie rozwijała swoją sieć serwisową na terenie Polski. Na przestrzeni niespełna 12 miesięcy liczba własnych punktów serwisowych, działających pod szyldem NordGlass, wzrosła z 33 do 46. W efekcie największa ogólnopolska sieć serwisów szyb samochodowych liczy obecnie aż 126 punktów.

„Jednym z głównym celów realizowanych przez nas od 2012 roku jest rozwój sieci detalicznej w Polsce oraz wzrost efektywności jej funkcjonowania. Na przestrzeni minionych miesięcy w znaczący sposób udało nam się zwiększyć ilość placówek, zarówno funkcjonujących w ramach sieci własnej, partnerskiej, jak i w formule franczyzowej. Wpływy z usług serwisowych wciąż rosną, stanowiąc istotny element naszych całkowitych dochodów. Jesteśmy przekonani, że dalszy rozwój sieci, jednolita, wyróżniająca się wizualizacja obiektów, standaryzacja oraz wysoki poziom świadczonych w nich usług zagwarantują nam utrzymanie pozycji lidera oraz dalszą ekspansję rynkową" - mówi Grzegorz Łajca Prezes Grupy NordGlass

NordGlass jest obecnie największą w Polsce profesjonalną siecią markowych punktów serwisowych świadczących usługi naprawy i wymiany szyb czołowych, przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii i unikalnych rozwiązań. Oferta firmy dopasowana jest do wymagań samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, a także pojazdów specjalnych. Odziały firmy znaleźć można na terenie całego kraju. Wysoka dostępność szyb do każdego rodzaju pojazdu oraz poziom świadczonych usług to od lat cechy charakterystyczne jej punktów serwisowych. Co istotne, korzystający z usług sieci NordGlass kierowcy mogą również dokonywać rezerwacji online wizyt w wybranym przez siebie serwisie. Sieć zapewnia również usługi wyjazdowe, dzięki mobilnym zespołom wyjazdowym. Franczyzobiorcy współpracujący z marką NordGlass mogą liczyć na systematyczną i kompleksową opiekę. Swoim partnerom franczyzowym NordGlass gwarantuje nie tylko rozpoznawalność, jaką niesie za sobą marka NordGlass, ale przede wszystkim efektywne metody prowadzenia przedsiębiorstwa. Oferowane profesjonalne szkolenia techniczne i handlowe, innowacyjne zaplecze, wsparcie z zakresu najnowszych technologii oraz kampanie promocyjne umożliwiają dotarcie do szerszej grupy potencjalnych klientów, zarówno indywidualnych, jak i korporacyjnych.

Dynamiczny eksport na nowe rynki zbytu

Grupa NordGlass od wielu lat odnotowuje dynamiczny rozwój sprzedaży eksportowej. Ponad połowę produktów firma kieruje na rynki zagraniczne. Rok 2012 nie był wyjątkiem od tej reguły. Znaczący wzrost sprzedaży produktów marki NordGlass na rynkach Unii Europejskiej sprawił, że udział eksportu do jej krajów w 2012 r. osiągnął 86% sprzedaży eksportowej. Zgodnie z danymi Grupy NordGlass w 2012 roku istotnie wzrósł także wolumen sprzedaży, którego średnioroczny wzrost w latach 2008-2013r osiągnął poziom 13%. Firma rok do roku odnotowuje również kilkunastoprocentowy wzrost obrotów handlowych. Rok 2012 wyznaczył także nowe kierunki rozwoju firmy NordGlass poza Europą. Firma rozpoczęła bowiem podbój Północnej Ameryki i sprzedaż produktów w USA. Wiązało się to z wprowadzeniem do produkcji nowych modeli szyb, przystosowanych do specyfiki lokalnego rynku. Zgodnie z zapewnieniem Zarządu firmy, w 2013 roku kontynuowana będzie strategia ekspansji marki NordGlass na nowych rynkach zbytu. „Produkty marki NordGlass z powodzeniem konkurują z asortymentem z rynku zachodniego. Jakość wykonania szyb w Polsce jest również dużo wyższa niż, coraz silniej zalewających rynek, tańszych chińskich odpowiedników. Zwiększa się również grupa odbiorców, którzy szukają innowacyjnych produktów o wysokim standardzie - Made in Poland - i to właśnie ich oczekiwaniom chcemy sprostać" - mówi Grzegorz Łajca, Prezes Grupy NordGlass

Rozwój innowacyjnej produkcji NordGlass

Wysoki poziom oferowanych przez markę NordGlass produktów to konsekwencja wieloletnich inwestycji w rozwój infrastruktury produkcyjnej, w tym nowoczesnego parku maszynowego. Grupa NordGlass jest właścicielem dwóch najwyższej światowej klasy zakładów produkcyjnych, które kierują swoje wyroby zarówno na rynek polski, jak i na cały świat. Z początkiem 2012 roku do produkcji w koszalińskiej fabryce NordGlass wdrożony został innowacyjny piec służący do produkcji bardzo zaawansowanych technologicznie głebokogiętych szyb. Na przełomie 2011 i 2012 roku zainstalowano też wysokowydajną linię do cięcia i sitodruku oraz kolejny nowoczesny, w pełni zautomatyzowany autoklaw. Inwestycje te pozwoliły na zwiększenie potencjału fabryki oraz wzrost jakości produkowanych szyb. Dbałość o wytrzymałość gotowych, powtarzalnych produktów oraz stały poziom oferowanych usług przełożyły się na osiąganie coraz lepszych wyników finansowych. Szybki rozwój NordGlass obrazuje również dynamika wzrostu zatrudnienia. Obecnie w firmie pracuje ponad 1000 doskonale wyszkolonych pracowników. Regularny przyrost osób zatrudnionych przez spółkę to konsekwencja stałego rozwoju grupy NordGlass.

NordGlass jest członkiem elitarnego zrzeszenia skupiającego liderów rynku wymiany i naprawy szyb w Europie - AutoglassProfs. Własna, dostosowana do zmian rynkowych innowacyjna produkcja oraz wysoka dostępność najwyższej jakości produktów umożliwia realizację potrzeb każdego klienta Grupy NordGlass. Rozwijająca się z roku na rok sieć serwisowa dociera do coraz szerszego grona odbiorców na terenie całej Polski. Nastawienie na ciągłe doskonalenie technologii wymiany i naprawy szyb, standaryzacja i wysoki poziom usług umożliwia sprostanie oczekiwaniom obecnych parterów handlowych oraz dotarcie do nowych klientów Grupy NordGlass. Obrana przez firmę strategia rozwoju zakłada w 2013 roku kontynuację działań związanych z utrzymaniem pozycji lidera na polskim rynku wymiany i naprawy szyb samochodowych oraz ugruntowaniem marki NordGlass jako wiodącego dostawcy szyb na rynek europejski.

Więcej na stronie: http://www.nordglass.pl 

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę