Partnerstwo skupia się na opracowaniu baterii ze stałym elektrolitem o wysokiej pojemności i wydajności.
Sercem pojazdu elektrycznego jest akumulator wysokiego napięcia (high voltage – HV). Magazynuje on energię elektrochemiczną, która energią elektryczną zasila silnik.
Wraz z rozwojem e-mobilności pojawiają się nowe wyzwania i zagrożenia związane z przeglądami oraz z naprawą samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Jednym z zagrożeń są tzw. zwarcia łukowe.
Wiele osób ma niewłaściwe informacje na temat potencjalnych zagrożeń związanych z bateriami o wysokim napięciu.
Akumulatory 12V są stosowane we wszystkich rodzajach pojazdów osobowych bez względu na architekturę napędu pojazdu.
AUTOMECHANIKA DUBAI 2023 to największe targi części motoryzacyjnych na Bliskim Wschodzie. Już w dniach 2-4 października do stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich zjadą najwięksi producenci i dystrybutorzy, zainteresowani rozwojem sprzedaży w tej części świata. AUTOPART, polski producent akumulatorów samochodowych, zaprezentuje m.in. linię produktów odpornych na ekstremalne warunki atmosferyczne Galaxy SMF.
Samochody hybrydowe to połączenie dwóch rodzajów napędu – spalinowego i elektrycznego. Takie rozwiązanie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2. Coraz bardziej popularne, modernizowane układy hybrydowe – napędowy i elektryczny, do prawidłowej pracy w dalszym ciągu wymagają akumulatora 12V.
Prace nad idealnym akumulatorem do samochodu elektrycznego trwają w najlepsze. Firmy z branży motoryzacyjnej prowadzą badania nad uzyskaniem większych zasięgów elektryków i starają się obniżyć koszty produkcji.
Za niespełna dekadę recykling akumulatorów do samochodów elektrycznych powinien zostać uruchomiony w Europie na szeroką skalę. Jednak nadal na drodze do sprawnego odzysku istnieją przeszkody, które należy pokonać.
StoreDot twierdzi, że jego baterie krzemowe umożliwią stosowanie mniejszych akumulatorów o zdolności ekspresowego ładowania, co zwiększy dostępność pojazdów elektrycznych.
Jeśli stoisz przed dylematem, jaki akumulator sprawdzi się najlepiej w Twojej maszynie, zobacz nasz artykuł. Podpowiadamy, który z akumulatorów będzie najlepszy do motocykla miejskiego, sportowego, turystycznego albo terenowego.
W 2007 r. Rada Europejska przedstawiła koncepcję, która miała na celu obniżenie zużycia paliwa i związanych z tym emisji spalin w zrównoważony sposób. Przyjęte rozporządzenie dotyczące samochodów osobowych przewiduje różnorodne rozwiązania, które mają pomóc w osiągnięciu tych założeń. Należą do nich przyjazne dla środowiska czynniki chłodzące do klimatyzacji oraz wyposażanie pojazdów w energooszczędne żarówki LED. Kolejną ważną technologią z punktu widzenia ograniczania emisji CO2 jest powszechne wprowadzenie systemu start-stop.
EFB (Enhanced Flooded Battery) to akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności. Głównie przeznaczony jest do samochodów z systemem start-stop, ale także tych intensywnie użytkowanych oraz do samochodów wyposażonych w wiele odbiorników prądu. W związku z rosnącą liczbą nowych samochodów wyposażonych w system START-STOP będziemy coraz częściej spotykali się z koniecznością wymiany i diagnozowania akumulatora typu EFB.
Uszkodzenie pojedynczych ogniw w akumulatorach trakcyjnych samochodów elektrycznych nie jest powodem do natychmiastowej wymiany całego akumulatora. W wielu przypadkach możliwa jest wymiana jedynie niesprawnych modułów.
Coraz więcej nowych samochodów z wyposażeniem standardowym ma system start-stop. Nowa technologia umożliwia obniżenie zużycia paliwa, redukcję emisji CO2 oraz zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?