Jak wygląda obecnie sytuacja w branży usług detailingowych w naszym kraju?

Paweł Nowicki: Jeszcze na początku obecnej dekady każdy robił wielkie oczy na hasło „detailing” bądź „woskowanie”. Jednak w ciągu ostatnich trzech lat widać dynamiczny rozwój tej branży, pielęgnacja samochodu w jakości detailgowej stała się dla wielu właścicieli samochodów czymś całkowicie normalnym. Ciężko powiedzieć, ile mamy już w Polsce firm detailingowych, natomiast zauważalna jest tendencja wprowadzanie usług detailingowych do swojej oferty przez wiele myjni samochodowych. Także większość salonów samochodowych ma swój dział detailingu lub współpracuje z profesjonalnymi firmami w tym zakresie. Nawet zakłady blacharsko-lakiernicze starają się coraz częściej proponować swoim klientom usługi polerowania oraz zabezpieczenia lakieru woskami lub powłokami dobrej jakości. Znając rynek światowy, uważam że w Polsce mamy bardzo dużo profesjonalistów, a jakość świadczonych usług w wielu firmach jest naprawdę na bardzo wysokim poziomie.

Jaka grupa klientów najchętniej korzysta z usług detailingowych?

To, jakie auto mamy, nie ma większego znaczenia. A właściwie wszystko zależy od podejścia oraz potrzeb klienta. Na usługi detailingowe decydują się zarówno klienci samochodów, których wartość nie przekracza 30 tys. zł, jak również klienci z samochodami ekskluzywnymi.

Czy jest jeszcze miejsce na rynku na nowe firmy świadczące usługi detailingowe?

Wydaje mi się, że jest miejsce. Widzę dużą niszę w pośrednich usługach. Wielu detailerów chce świadczyć od razu usługi maksymalnej jakości, które są drogie. Przydałoby się natomiast więcej firm, które np. odpowiednio myją samochody, żeby nie popsuć pracy detailera, a także świadczą takie podstawowe usługi, jak oczyszczenie lakieru i woskowanie, dobrej jakości czyszczenie skór czy nawet porządne odkurzanie, czego wiele osób nie potrafi. Krótko mówiąc, takie stacje szybkiego lub podstawowego detailingu. Takie usługi dałyby możliwość dojścia do nowej grupy klientów, którzy być może w przyszłości zdecydowaliby się na poważniejsze usługi.