Najnowsze z Naprawy
Naprawy
Diagnostyka dwumasowego koła zamachowego – praktyka warsztatowa REPXPERT.PL
Zazwyczaj w przypadku pojawiających się stuków w trakcie gaszenia silnika wymieniamy tłumik drgań, czyli dwumasowe koło zamachowe. Co jednak, gdy po wymianie tego komponentu stuki nie zniknęły? Rozważmy problem na 3 przypadkach: Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D, VW Passat 1.9 TDI oraz Renault 2.0 dCi.
Silnik i układ napędowy
Czy kupić nowy filtr cząstek stałych, czy zregenerować?
O problemach z filtrem DPF powiedziano i napisano już bardzo dużo. Wciąż jednak właściciele samochodów mają różne wątpliwości związane z tym elementem. Przede wszystkim pojawia się pytanie, czy lepiej kupić nowy filtr cząstek stałych, czy jednak warto postawić na procesy regeneracji filtra. Na szczęście coraz rzadziej kierowcy decydują się na wycinanie tego elementu.
Naprawy
Regeneracja DPF: pożądana, ale którą metodą?
Choć nie jest to nowa na rynku technologia, filtry cząstek stałych wciąż przysparzają kierowcom sporo problemów – zwłaszcza tym, którzy nieodpowiednio eksploatują swoje „cztery kółka”. Na szczęście stosowane dziś metody czyszczenia i regeneracji pozwalają niemało zaoszczędzić, a uzyskane w ten sposób DPF-y niewiele ustępują fabrycznym odpowiednikom.
Naprawy
Dlaczego wtryskiwacze Common Rail ulegają zużyciu?
Dzisiejszy wtryskiwacz Common Rail może wykonywać wielokrotne wtryski paliwa podczas jednego cyklu spalania i wtryskiwać je do komory spalania przy znacznie wyższych ciśnieniach – nawet do ponad 2500 barów. Wszystko to możliwe jest dzięki bardzo małym tolerancjom wykonania na poziomie 1 mikrometra. Chociaż przynosi to znaczne korzyści, np. niższą emisję spalin, większą oszczędność paliwa i lepsze odczucia za kierownicą, równocześnie takie wtryskiwacze są znacznie bardziej podatne na zużycie.
Naprawy
Czyszczenie wtryskiwaczy Common Rail na różne sposoby
Nowoczesny silnik wysokoprężny pokonuje bezawaryjnie pierwsze 100–150 tys. km. Później zaczynają się problemy z głośniejszą pracą, dymieniem czy zwiększeniem zużycia paliwa. Jeżeli odpowiednio nie zareagujemy na takie objawy, może dojść do poważniejszej awarii. Czarny dym wydobywający się rury wydechowej czy nierówna praca silnika to pierwsze symptomy, na które warto zareagować, stosując czyszczenie wtryskiwaczy.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 18