Najnowsze z Naprawy
Rynek
Rusza akcja PitStop 2020. Kiedy pierwsze kontrole?
Bezpłatne kontrole samochodów, konsultacje z mechanikami, zwiększanie świadomości kierowców w temacie bezpieczeństwa na drodze – to główne elementy akcji PitStop. Po zimowej przerwie ekipa ProfiAuto ponownie rusza w teren. To już szósta edycja wydarzenia, podczas którego specjaliści sprawdzają, w jakim stanie są samochody Polaków, wręczają motoryzacyjne gadżety i przypominają, jak ważne jest regularne kontrolowanie pojazdów.
Naprawy
Zapobieganie wibracjom układu hamulcowego
Wibracje hamulca nie muszą być najtrudniejszym technicznie problemem, ale mogą być źródłem bólu głowy dla mechaników, zwłaszcza, że problemy z montażem są często ich główną przyczyną. Wiedza o tym, jak diagnozować, rozwiązywać, a co najważniejsze, zapobiegać wibracjom układu hamulcowego, ma zatem zasadnicze znaczenie w zakresie skutecznego serwisowania hamulców i unikania reklamacji ze strony niezadowolonych klientów. O rady poprosiliśmy dział techniczny Delphi Technologies, jednego z czołowych producentów tarcz hamulcowych w jakości OE.
Naprawy
Jak działa ABS i z czego jest zbudowany
Elementy układu hamulcowego ze względu na stałą pracę zużywają się. Klocki i tarcze się wymienia. Czasem zdarzy się, że pompa hamulcowa zacznie przeciekać – wtedy wystarczy wymienić uszczelniacze albo całą pompę. W układzie hamulcowym mamy jeszcze jeden element, który pracuje i może ulec zużyciu, a jego wymiana sprawia znacznie więcej kłopotów – pompę układu ABS/ESP.
Naprawy
Na co należy uważać podczas serwisowania układu A/C?
Podczas profesjonalnego serwisowania układu klimatyzacji należy zwracać szczególną uwagę na postępowanie zgodne z właściwymi procedurami naprawczymi oraz stosowanie wysokiej jakości części zamiennych. Wyzwaniem podczas wykonywania badań diagnostycznych jest zidentyfikowanie konkretnych źródeł problemów, które są przyczyną zaistniałej awarii układu.
Naprawy
Na powietrze
Jedną z metod ułatwienia pracy w serwisie samochodowym jest zastosowanie dużej liczby narzędzi z napędem pneumatycznym. Już samo porównanie liczby obrotów grzechotką ręczną w ciągu jednej minuty z liczbą obrotów wykonywaną grzechotką pneumatyczną nasuwa właściwy wniosek. Wynik to około 60 do 360.
Rynek
Elektryka będziesz musiał naprawić sam!
Jak wynika z danych pochodzących z badania oraz raportu „Elektromobilność w Polsce 2019” przygotowanego przez firmę szkoleniową Nowe Motywacje, pod patronatem PSPA oraz SAMAR, zaledwie 30% autoryzowanych serwisów obsługi (ASO) miało dotychczas okazję dokonywać napraw samochodów elektrycznych, zaś niewiele ponad 35% doradców serwisowych, posiada wiedzę na temat zasad dotyczących wykonywania przeglądów i serwisowania aut elektrycznych. Czy zatem właściciele samochodów elektrycznych w Polsce będą musieli naprawiać je samodzielnie lub szukać pomocy w warsztatach niezależnych albo poza granicami kraju?
Hamulce i zawieszenie
Ruchome, a bez luzów
Elementy metalowo-gumowe mają za zadanie nie tylko zapewnić płynną pracę zawieszenia, ale także utrzymywać wszystkie jego ruchome elementy w wyznaczonej pozycji i zależności geometrycznej. Zmiana wzajemnego położenia współpracujących elementów jest konieczna, ale jeśli przestaje być kontrolowana, może powodować sytuacje niebezpieczne.
Hamulce i zawieszenie
Jak powinna wyglądać wymiana tarcz hamulcowych?
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych w większości przypadków nie wydaje się skomplikowana. Pamiętajmy jednak, że jest to bezpośrednia ingerencja w układ, który odpowiada za bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.
Naprawy
Uszkodzenia klocków hamulcowych bez tajemnic - najczęstsze usterki
Zaraz obok tarcz hamulcowych, płynu, zacisków, przewodów, pompy hamulcowej i serwomechanizmu, ważną rolę w układzie pełnią klocki, które razem z tarczami odpowiadają za wytworzenie tarcia. W przypadku nieprawidłowego montażu lub agresywnej jazdy klocki mogą ulec uszkodzeniu.
- 1
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 18