Najnowsze z Oleje i smary
Oleje i smary
Olej silnikowy – coraz więcej wymagań, nieustanny rozwój
Pomimo ciągłego rozwoju technologii produkcji silników, wysilania jednostek oraz dążenia do jak najniższych lepkości, olej silnikowy nadal spełnia te same zadania, czyli dba o jak najlepszą ochronę silnika przed warunkami pracy panującymi w jego wnętrzu.
Oleje i smary
Oleje silnikowe do aut hybrydowych. TotalEnergies podpowiada, jak dbać o hybrydy
Samochody z napędem hybrydowym przeżywają prawdziwy boom. Bardzo dobrze sprzedają się jako nowe, są również poszukiwane na rynku wtórnym. TotalEnergies wskazuje na ich główne cechy konstrukcyjne, omawia najpopularniejsze typy i radzi, które płyny eksploatacyjne zapewnią ich długotrwałą i niezawodną eksploatację.
Oleje i smary
Olej w kartonowym opakowaniu – wygoda dla warsztatu
Olej silnikowy przechowywany w 20-litrowym, odpornym na rozdarcie worku plastikowym z kranikiem w kartonowym opakowaniu. Taka koncepcja ExxonMobil zadebiutowała na polskim rynku motoryzacyjnym w 2019 r. podczas targów Poznań Motor Show i została określona mianem innowacji w branży olejowej. Dzisiaj, opakowania Mobil Boxx można znaleźć w coraz większej liczbie warsztatów, które doceniają praktyczność, wygodę oraz względy środowiskowe tego rozwiązania.
Oleje i smary
Oleje silnikowe w przededniu prawdziwej rewolucji
Zapowiadane na połowę przyszłej dekady zakończenie w Europie produkcji samochodów z napędem spalinowym będzie oznaczać rewolucję także w wielu branżach pokrewnych. Producenci olejów silnikowych muszą się np. liczyć z gwałtowym spadkiem popytu na ten rodzaj olejów.
Oleje i smary
Czy wiesz, że jeden olej może występować w kilku różnych wersjach? Nawet 9 odmian 5W-30!
W obrębie jednej klasy lepkości oleju może występować kilka wersji istotnie różniących się kompozycją. TotalEnergies zwraca uwagę na ten fakt i przestrzega przed konsekwencjami ewentualnych pomyłek. Dla przykładu – w gamie TotalEnergies występuje aż 9 wersji oleju 5W-30!
Rynek
Jakie oleje są zalecane do samochodów Grupy PSA?
W sytuacjach koniecznej wymiany oleju silnikowego w samochodzie należy pamiętać, aby jego klasa lepkości i jakości była zgodna z zaleceniami producenta danego modelu pojazdu. Zatem przed wymianą oleju należy zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu, aby dobrać odpowiedni olej silnikowy i zweryfikować częstość jego wymiany. Trzeba również wziąć pod uwagę rodzaj silnika i jego przebieg.
Oleje i smary
Kluczowa jest lepkość, a nie gęstość
Wielu posiadaczy samochodów z dużym przebiegiem zastanawia się nad wymianą oleju silnikowego na tańszy, o gorszych parametrach. W praktyce chodzi o przejście z „syntetyka” na „półsyntetyk” lub z „półsyntetyka” na mineralny. Pojawia się także pewien abstrakcyjny argument: „dam gęstszy olej, to powinno się ograniczyć jego zużycie”. Elf ostrzega: w taki sposób nie tylko można… zwiększyć zużycie oleju, ale także zniszczyć silnik. Co więcej – potoczne znaczenie „gęstości” jest niepoprawne!
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 17