Świece zapłonowe muszą działać w trudnych warunkach, wytrzymując bardzo wysokie temperatury, wysokie ciśnienie, duże prędkości obrotowe silnika i jego obciążenie. Aby zapewnić wyjątkową wydajność świec, DENSO produkuje szereg świec zapłonowych z elektrodami wykonanymi z materiałów, które znacząco zmniejszają ich zużycie. Zastosowanie zaawansowanej technologii, takiej jak Twin Tip DENSO, zapewnia jeszcze większą wydajność na dłuższy czas.

Niklowe świece TT dla każdego kierowcy

Niklowe świece zapłonowe TT, wprowadzone na rynek w 2009 roku, powstały w oparciu o inną technologię – Super Ignition Plug (SIP) – która jest najbardziej zaawansowaną technologią świec zapłonowych dostępną na rynku, zazwyczaj wykorzystywaną w silnikach premium o specyficznych wymaganiach dotyczących emisji i wydajności.

Elektrody większości zwykłych świec niklowych to dwie duże, płaskie powierzchnie, które mogą ograniczać rozprzestrzenianie się płomienia. Opatentowana przez DENSO niklowa świeca zapłonowa TT posiada elektrodę środkową wykonaną ze stopu niklowego i wysuniętą elektrodę masy o zmniejszonej średnicy 1,5 mm. Mniejsza średnica elektrody oznacza mniejsze wymagane napięcie zapłonowe potrzebne do uruchomienia silnika oraz niezawodny rozruch nawet w niskiej temperaturze otoczenia. Niklowe świece zapłonowe DENSO TT zapewniają wydajność zbliżoną do świec platynowych w cenie standardowych świec niklowych.

Dzięki opracowaniu świec zapłonowych wykorzystujących bardziej wydajną technologię niż ta stosowana w produktach OE, możliwe było skonsolidowanie wielu numerów części i zapewnienie klientom rynku wtórnego mniejszego portfolio o szerszym zastosowaniu. Obecnie linia świec zapłonowych TT ma zastosowanie w wielu markach i modelach pojazdów, zapewniając mechanikom dostęp do świec zapłonowych, które często przewyższają wydajnością alternatywne świece OE.

Świece Iridium TT o dużej mocy

Linia świec zapłonowych TT została znacząco wzmocniona w 2015 r., kiedy DENSO wprowadziło na rynek irydowe świece zapłonowe TT. Świeca zapłonowa Iridium TT posiada najcieńszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0,4 mm, co przekłada się na zwiększoną moc i skuteczniejszy zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Ponadto elektroda środkowa w świecach Iridium TT została wykonana ze stopu irydu i rodu – charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku – a elektroda masowa ze stopu platyny. Pozwoliło to na wydłużenie żywotności świec do 120 000 km, ponad trzy razy więcej niż w przypadku standardowych świec niklowych.

Świece zapłonowe Iridium TT zostały zaprojektowane tak, aby zapewniały większą moc, lepszy moment obrotowy i większą oszczędność paliwa niż jakakolwiek inna świeca zapłonowa dostępna na rynku, co w efekcie daje szybszy rozruch, płynniejszą pracę silnika na biegu jałowym i niższe emisje, nawet w porównaniu z odpowiednikami wytwarzanymi na rynek OE.

Rozwiązania jakości OE

Obecnie skonsolidowana linia świec zapłonowych TT składa się z 35 numerów części – 16 świec niklowych i 19 świec irydowych – zapewniających 87% pokrycie europejskiego parku pojazdów. Oferta ma na celu zapewnienie niezależnym mechanikom samochodowym dostępu do najwyższej jakości części zamiennych. Z okazji dziesięciolecia technologii TT, DENSO planuje jeszcze bardziej rozszerzyć ofertę. Wiele nowych modeli silników jest wyposażanych fabrycznie w irydowe świece zapłonowe, dlatego DENSO nieustannie rozszerza portfolio świec Iridium TT o nowe zastosowania. Równolegle konsekwentnie uzupełniana jest także gama niklowych świec TT, by wypełniać luki pojawiające się w parku samochodowym.

Zaawansowana technologia wykorzystywana w świecach zapłonowych DENSO TT wyrównuje szanse pomiędzy niezależnymi warsztatami i dużymi sieciami warsztatowymi, zapewniając niezależnym mechanikom dostęp do najnowocześniejszych części i zwiększając zaufanie oraz lojalność ich klientów.

Źródło: DENSO