Najważniejsze cechy charakterystyczne tych modeli to:

  • wyświetlacz z kolorowym ekranem 4,3”,
  • brak ręcznych zaworów,
  • innowacyjny system pojemników na olej do pojazdów z silnikami spalinowymi i pojazdów hybrydowych (PAG/POE),
  • przyjazna obsłudze konstrukcja, zapewniająca łatwy dostęp do podzespołów wewnątrz urządzenia,
  • wbudowany identyfikator czynnika w modelu ACS 663-RI.

W pełni automatyczne urządzenia do klimatyzacji w samochodach osobowych i ciężarowych, kompatybilne z pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. Dzięki nowej serii urządzeń ACS operacje serwisowania układów A/C na czynniki R134a i R1234yf stają się łatwiejsze i bardziej wydajne. Rozwój produktów Bosch wynikał z wieloletnich doświadczeń firmy na rynku wyposażenia, a także dogłębnej analizy doświadczeń klientów związanych z użytkowaniem stacji ACS.

Doprowadziło to do powstania urządzeń tzw. klasy średniej MPP wykonujących wszystkie funkcje serwisowania klimatyzacji, zarówno te rutynowe (odsysanie i recykling czynnika chłodniczego, usuwanie starego oleju, opróżnianie z końcowym sprawdzaniem szczelności, napełnianie świeżym olejem i środkiem kontrastowym oraz czynnikiem chłodniczym), jak i specjalne (płukanie, diagnostyka). Te funkcje może w łatwy sposób kontrolować i obsługiwać operator dzięki nowatorskiemu, graficznemu interfejsowi użytkownika. Wyświetlane krótkie wskazówki ułatwiają obsługę i prowadzą użytkownika przez operacje.

Produkty te, spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości, zostały opracowany zgodnie z modułową zasadą projektowania i użytkowania. Szczególną uwagę zwrócono na etap produkcji, aby uzyskać jak najwyższą jakość i niezawodność finalnego wyrobu poprzez optymalizację procesów produkcyjnych. Nie mniej ważne jest projektowanie według zasady „design-for-service”, zapewniające łatwy dostęp do wewnętrznych podzespołów, co przekłada się na łatwiejszą obsługę serwisową, a w efekcie zmniejszone koszty i czas serwisowania stacji ACS.

Szybkość i efektywność odzyskiwania czynnika chłodniczego są gwarantowane przez innowacyjną i wyjątkową funkcję „Deep Recovery”, która pozwala operatorowi osiągnąć skuteczność odzysku czynnika z pojazdu na poziomie 99%. Dzięki dwustopniowej pompie podciśnieniowej, o największej na rynku wyposażenia wydajności (170 dm3/min), zagwarantowane jest szybsze i przede wszystkim dokładniejsze osuszenie układu klimatyzacji. Zintegrowany system regulacji temperatury i ciśnienia zapewnia niezawodność działania i precyzję napełniania (+/- 15 gramów) układu czynnikiem. Nowe urządzenia oferują także automatyczną  funkcję wypłukiwania nieskondensowanych gazów z elektronicznym sterowaniem.

Optymalna wielkość butli na czynnik zapewnia równowagę pomiędzy wydajnością napełniania, martwą strefą oraz procesem płukania. Do szybkiego określenia jakości czynnika służy specjalny wziernik. Aby uniknąć wymieszania środków smarnych (PAG/POE), urządzenia posiadają opcję płukania węży serwisowych oraz niezależny wtrysk oleju, zaprojektowany do elektroaut oraz konwencjonalnych klimatyzacji. Do obsługi przygotowane zostały dwa tryby pracy: w pełni automatyczny oraz ręczny wybór poszczególnych funkcji serwisowych. Dodatkowym ułatwieniem jest zintegrowana baza danych z podłączeniem do sieci Bosch Connected Repair (CoRe).

W urządzeniu ACS 663-RI został wbudowany tester czynnika chłodniczego. Przed wykonaniem czynności odzysku lub napełnienia zbiornika wewnętrznego, identyfikator sprawdza czystość czynnika chłodniczego w pojeździe lub w butli. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której zbiornik zostanie napełniony czynnikiem błędnym lub o słabej jakości.

Źródło: Bosch