Wykorzystując samochód Volkswagen T-Roc oraz tory testowe w Ivalo i północnych Niemczech, Auto Motor und Sport sprawdził właściwości jedenastu modeli opon. Badano szereg aspektów: hamowanie, aquaplaning, prowadzenie, zmiana pasa ruchu i poziom hałasu. Przeprowadzono pięć testów na śniegu i dwanaście innych na mokrych i suchych nawierzchniach. UltraGrip Performance+ okazała się niepokonana w testach na śniegu, uzyskując wynik 9,7 na 10.

Eksperci Auto Motor und Sport opisali UltraGrip Performance+ jako wiodącą oponę zimową, charakteryzującą się doskonałą przyczepnością zarówno na zaśnieżonych nawierzchniach, jak i w mokrych zakrętach. Produkt amerykańskiej marki chwalono za niezawodne i łatwe do kontrolowania reakcje na zmiany obciążenia. UltraGrip Performance+ prowadzi się dobrze na zaśnieżonych i mokrych nawierzchniach. Sprawdza się również przy hamowaniu na suchych nawierzchniach oraz ma bardzo zrównoważoną interakcję z elektronicznym systemem kontroli dynamiki pojazdu (VDC). Dzięki temu opona Goodyear UltraGrip Performance+ uzyskała ogólną ocenę 8,9 na 10 i została zwycięzcą klasyfikacji generalnej testu.

Źródło: Goodyear