Hexonic dla komfortu pasażerów

Opona Hexonic, czyli ta z niebieskimi elementami, jest przeznaczona dla autonomicznych pojazdów. Jej głównym zadaniem jest zapewnienie komfortowej jazdy pasażerom, którzy nie chcą czuć tego, co dzieje się na drodze i jaki jest jej stan. Jej nazwa wzięła się od bieżnika opony, który jest podzielony heksagonalnymi modułami, mającymi rozdzielać się, by tworzyć nowe ujścia wody. Każdy z heksagonów ma także w środku kształt litery "Y", co daje oponie dodatkową przyczepność. Ponadto opona będzie miała co najmniej siedem sensorów do odczytywania, analizowania i reagowania na warunki panujące na drodze, czyli przyczepność, jej temperaturę czy powierzchnię.

Aeroflow dla wyczynowców

Aeroflow to natomiast opona przeznaczona dla motosportów. Z założenia ma być ona szersza niż zwykła opona i dzięki śliskiemu bieżnikowi w razie potrzeby będzie on mógł podzielić się na środku, by opona "otworzyła się" i stała się jeszcze szersza. Według Hankooka takie rozwiązanie ma wciągnąć powietrze do wirnika turbiny, co wygeneruje dodatkową siłę dociskającą samochodu, co jest ważne przy jego aerodynamice.

Koreański producent przygotował nawet koncepcję futurystycznego samochodu, który miałby poruszać się na zaprezentowanych oponach:

Źródło: Hankook