Opona Michelin Primacy 4, która powstała po trzech latach prac konstrukcyjnych, zapewnia krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni, zarówno gdy jest nowa, jak i w trakcie użytkowania. Testy TUV SUD dowiodły, że droga hamowania opony nowej jest średnio o 0,9 m krótsza w porównaniu do opon konkurencyjnych marek w rozmiarze 205/55 R16 91V. Jeszcze lepsze wyniki odnotowano w trakcie użytkowania. Opona o głębokości bieżnika 2 mm hamuje o 2,8 m krócej od średniej wyników opon konkurentów.

Ten efekt udało się osiągnąć dzięki wykorzystaniu w mieszance gumowej elastomerów najnowszej generacji oraz optymalizacji konstrukcji bieżnika. Rowki bieżnika Michelin Primacy 4 są w przekroju bardziej prostokątne od tradycyjnych o stożkowatym kształcie. Dzięki temu przestrzeń do odprowadzania wody zwiększyła się o 22%, co nawet przy 2-milimetrowym bieżniku podnosi jej odporność na aquaplaning.

Ponadto z testów Dekry wynika, że trwałość Michelin Primacy 4 jest większa – średnio o 18 000 kilometrów – od trwałości badanych opon bezpośrednich konkurentów. Dodatkowo w nowej oponie ułatwiono odczyt poziomu zużycia bieżnika, ponieważ oprócz tradycyjnych wskaźników na barkach zastosowano dodatkowe oznaczenia na dnie rowków. Dzięki nim kierowcy mogą łatwo i szybko określić poziom zużycia ogumienia.

Michelin Primacy 4, która trafiła właśnie do sprzedaży, jest dostępna w 57 rozmiarach – od 205/55/R16 do 255/40/R18:

· 17 rozmiarów opon 16"
· 30 rozmiarów opon 17"
· 10 rozmiarów opon 18"


Źródło: Michelin