Wyciek płynu może doprowadzić do przegrzania jednostki napędowej prowadzącego do poważnej awarii. Dlatego, aby zapobiec takim niepożądanym zjawiskom, należy właściwie dbać o układ chłodzenia przy zastosowaniu przeznaczonych do tego środków.

Płyn znajdujący się w chłodnicy podczas uruchomienia silnika bardzo szybko nagrzewa się do temperatury ok. 80 – 90 stopni, a następnie schładza podczas postoju auta. Takie nieustannie powtarzające się cykle i skoki temperatury powodują wytrącanie się osadu, który gromadzi się na brzegach elementów układu chłodzenia, co destrukcyjnie wpływa na jego powierzchnię i prowadzi do powstawania drobnych pęknięć i nieszczelności.

Najważniejsza jest profilaktyka i, aby nie dopuścić do takich sytuacji, należy czyścić układ przy każdej wymianie płynu chłodniczego (co według zaleceń producentów wykonuje się po 3 latach/100.000 km
lub 5 latach/150.000 km). Pomóc nam może w tym Bizol Radiator Clean+ r70 będący skondensowanym środkiem specjalnie opracowanym do czyszczenia układów chłodzących. Polecany szczególnie do stosowania w samochodach osobowych. Zawarte w nim dodatki w bezpieczny sposób rozpuszczają węglan wapnia, który odpowiada w znacznym stopniu za tworzenie się zatorów w układzie chłodzenia.

A co zrobić, jeśli jednak drobne nieszczelności już się pojawiły? Czy w grę wchodzi tylko wymiana chłodnicy? Absolutnie nie, jest to konieczne w przypadku większych uszkodzeń. Z drobnymi pęknięciami doskonale radzi sobie Bizol Radiator Repair+ r71, który jest środkiem powodującym uszczelnienie miejsc, gdzie nastąpił wyciek płynu chłodniczego. Dzięki aktywnym molekułom jest w pełni bezpieczny dla układu chłodzenia oraz nie zmniejsza jego wydajności - działa tylko i wyłącznie w miejscu nieszczelności.

Źródło: Bizol