Celem konstruktorów Michelin było stworzenie opony sportowej do pojazdów SUV, a nie opony SUV o sportowym charakterze. W efekcie powstała MICHELIN Pilot Sport 4 SUV do pojazdów o wyższym środku ciężkości i większej masie niż typowy samochód sportowy, która poradzi sobie z większymi siłami odśrodkowymi i poprzecznymi. Producent podkreśla, że zaprojektowana we współpracy z producentami samochodów opona zmieni sposób postrzegania ogumienia o wysokich osiągach do pojazdów SUV klasy premium i sport. MICHELIN Pilot Sport 4 SUV zapewnia przyjemność z jazdy sportowymi SUV-ami przy zachowaniu bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni oraz przy większej trwałości w porównaniu do produktów konkurentów. Michelin udało się połączyć wszystkie te cechy, wykorzystując technologie opon używanych w sportach motorowych.

Asymetryczny wzór bieżnika

Nowa opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV charakteryzuje się bardzo dużą przyczepnością dzięki zastosowaniu asymetrycznego wzoru bieżnika: zewnętrzna część została zaprojektowana do jazdy po suchej nawierzchni, zaś wewnętrzna część – do jazdy po mokrej drodze. W oponie zastosowano nową mieszankę z innowacyjnymi elastomerami  (funkcjonalnymi i hybrydowymi) oraz drobną krzemionką. Rowki zaprojektowano z myślą o uzyskaniu większej sztywności bieżnika i poprawie przyczepności bocznej. Dodatkowo aby podnieść precyzję prowadzenia, w bieżniku zastosowano technologię Dynamic Response oraz pas ze wzmocnieniem hybrydowym wykonanym z aramidu i nylonu.

Opona o wysokiej trwałości

MICHELIN Pilot Sport 4 SUV charakteryzuje się również wysoką trwałością dzięki sztywnym klockom bieżnika oraz dwuwarstwowej osnowie o dużej gęstości, która zmniejsza elastyczność opony. Warto wspomnieć, że opona została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu przyjemności z jazdy w bezpiecznych warunkach, jednocześnie przy minimalnym poziomie hałasu.

Premium Touch Design: atrakcyjny wygląd pojazdów SUV

W MICHELIN Pilot Sport 4 SUV bok opony wykonano w technologii Michelin Premium Touch, która zapewnia wysoki kontrast logotypu i oznaczeń oraz aksamitne wykończenie. Większość luksusowych i sportowych samochodów SUV-ów ma felgi aluminiowe o dużej średnicy, dlatego opony MICHELIN Pilot Sport 4 SUV posiadają ochronny rant zabezpieczający przed przypadkowym uszkodzeniem felg podczas jazdy po mieście.

Numer 1 w niezależnych testach

Choć opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV dopiero wchodzi na rynek, zyskała już pierwsze miejsce w swojej kategorii. W  testach przeprowadzonych przez niezależną organizację TÜV SÜD w Niemczech, model MICHELIN Pilot Sport 4 SUV wyprzedził sześciu swoich konkurentów pod względem kilku kluczowych osiągów.

Bezpieczna opona o długotrwałych osiągach – zwycięzca testu hamowania na suchej1 i mokrej2 nawierzchni

Opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV wyprzedziła produkty konkurencji podczas hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD wykazały, że na suchych nawierzchniach opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV hamuje o 1,8 metra1 krócej niż średni wynik opon konkurencyjnych.

MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV – HAMOWANIE NA SUCHEJ NAWIERZCHNI1
OPONY NOWE

Na mokrej nawierzchni droga hamowania nowych opon MICHELIN Pilot Sport 4 SUV jest o 3,15 metra2 krótsza niż przeciętny wynik konkurencji. Różnice zwiększają się przy porównaniu wyników osiągniętych przez opony używane2 – droga hamowania MICHELIN Pilot Sport 4 SUV jest wtedy o 5,2 metra krótsza od średniego wyniku konkurentów.

MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV – HAMOWANIE NA MOKREJ NAWIERZCHNI3
OPONY NOWE

 

OPONY UŻYWANE

 

Przyczepność na mokrej nawierzchni i osiągi3

Na mokrym torze o długości 1050 metrów opona Michelin Pilot Sport 4 SUV jest o 2,88 sekundy3 szybsza od średniego wyniku konkurentów.

DŁUGOŚĆ TORU: 1050 metrów

Trwałość w kilometrach

Opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV wyprzedza swoich głównych konkurentów również jak chodzi o długość użytkowania, pozwalając pokonać o 9100 km więcej4 niż średnia wyników opon konkurencyjnych.

MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV – TEST TRWAŁOŚCI4

Lista dostępnych rozmiarów

W 2019 r. nowa opona MICHELIN Pilot Sport 4 SUV będzie dostępna w 53 rozmiarach od 17 do 22 cali.

1 Test hamowania na suchej nawierzchni (100 km/h – 0 km/h) przeprowadzony przez  TÜV-SÜD na zlecenie Michelin we wrześniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.
2 Test hamowania na mokrej nawierzchni (80 km/h – 20 km/h) przeprowadzony przez  TÜV-SÜD na zlecenie Michelin w sierpniu 2018 r. na oponach w rozmiarze W 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.
3 Test prowadzenia na mokrej nawierzchni na torze o długości 1050 m przeprowadzony przez TÜV-SÜD na zlecenie Michelin w sierpniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.
4 Test przeprowadzony przez DEKRA TEST CENTER na zlecenie Michelin w okresie sierpień-wrzesień 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60R18 107W zamontowanych na samochodzie Hyundai Sante Fe CRDi. Podczas testu wszystkie modele opon pokonały ponad 10 000 km w ramach jazdy odwzorowującej normalne użytkowanie (D50), a szacowana trwałość jest oparta na prognozie zużycia do wartości 1,6 mm.

Źródło: Michelin Polska