Oprócz bogatej oferty dla pojazdów marki Mercedes Benz, ZF oferuje obecnie swoje niezawodne przekładnie hydrokinetyczne marki SACHS do skrzyń 6HP stosowanych w pojazdach takich producentów, jak m.in.: Audi, Aston Martin, BMW, Jaguar, Land Rover, Porsche, Skoda
oraz VW Group.

– Nasze przekładnie hydrokinetyczneto idealne rozwiązanie stosowane we współczesnych automatycznych skrzyniach biegów – komentuje Richard Adgey, kierownik ds. zarządzania produktami w ZF Aftermarket. – Przekładnie marki SACHS są niezwykle kompaktowe, przy zachowaniu wysokiej wydajności. Dzięki temu, ich dopasowanie jest bardzo łatwe, nawet przy ograniczonej przestrzeni montażowej. Wyróżniają się dodatkowo wysoką gęstością mocy hydrodynamicznej i są indywidualnie konfigurowane dla układów napędowych różnych producentów. Zapewniają doskonałe zachowanie podczas ruszania - niezależnie od tego, czy auto znajduje się na wzniesieniu, czy w gęstym ruchu miejskim – zawsze oferuje optymalny komfort jazdy – dodaje.

Jeszcze więcej zalet daje przekładnia hydrokinetyczna SACHS połączona ze sprzęgłem typu lock-up. Składa się ona ze sprzęgła blokującego i tłumików skrętnych, których wspólne działanie zapobiega zużyciu podczas rozruchu, wydajniej przenosi moc, zmniejsza straty mocy i redukuje powstające hałasy. Dodatkowo, znacząco poprawiają dynamikę jazdy. Automatyczna przekładnia zapewnia dodatkowy komfort jazdy dzięki łagodnym i płynnym zmianom biegów, co zmniejsza zużycie paliwa. Ze względu na możliwość lepszej koncentracji kierowcy na drodze, zastosowanie skrzyń automatycznych poprawia również bezpieczeństwo.

Wysoka jakość obsługi ZF Aftermarket

Przekładnia hydrokinetyczna jest kluczowym elementem w konstrukcji automatycznej skrzyni biegów. Jej zadaniem jest obsługa konwencjonalnego sprzężenia poprzez separację silnika i skrzyni biegów, a następnie ponowne ich łączenie. W procesie tym koło pompy przenosi energię kinetyczną cieczy do przekładni. Olej, jest kierowany przez stator do koła turbiny. Bez tej wzajemnej zależności między powyższymi systemami nie byłoby możliwe uruchomienie pojazdu.

W celu zapobiegania przedwczesnemu zużyciu komponentów w automatycznej skrzyni biegów, firma ZF Aftermarket zaleca wymianę oleju przekładniowego co 100 tysięcy kilometrów. Gwarantuje to, że zarówno przekładnia hydrokinetyczna SACHS, jak i pozostałe komponenty automatycznej skrzyni biegów pozostaną sprawne i zapewnią optymalną wydajność.

Źródło: ZF Aftermarket