Do opracowania RAVENOL DXG SAE 5W-30 wykorzystano sprawdzoną formułę trójatomowego molibdenu, wolframu i OFM (organiczne modyfikatory tarcia). W tej formulacji zastosowano wysoce polarny olej bazowy grupy V, który ma dobrą kompatybilność z olejem bazowym PAO.

Chroni przed korozją i stratami oleju poprzez utlenianie lub koksowanie. Pozwala na wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki swojej formulacji minimalizuje prawdopodobieństwo wystąpienia przedwczesnego zapłonu paliwa (LSPI).

Stosowany jako lekkobieżny olej klasy premium w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz zapewnia:

  • oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu,
  • brak osadów związanych z olejem w komorach spalania, w strefie pierścienia tłokowego i na zaworach,
  • bardzo stabilne zachowanie lepkości i doskonałą stabilność na ścinanie,
  • bardzo dobre właściwości podczas rozruchu zimnego silnika,
  • bezpieczny film smarny nawet przy wysokich temperaturach,
  • bardzo dobre cechy myjące i dyspersyjne oraz ochrona przed spienianiem,
  • wyjątkową ochronę przed zużywaniem się silnika i korozją,
  • wydłużoną żywotność dzięki wysokiej stabilności oksydacyjnej.

Klasa jakości:
API SN Plus, API SN (RC), ILSAC GF-5, License: API SN Plus, API SN Resource Conserving, ILSAC GF-5

Aprobaty:
GM dexos1™ Gen 2 (License No. D10709HK081)

Specyfikacje:
Ford WSS-M2C946-A, Ford WSS-M2C929-A, Chrysler MS-6395, Honda/Acura HTO-06, Fiat 9.55535-CR1

Źródło: Ravenol