FCA zastosowało bramkę bezpieczeństwa, ponieważ pojawiły się podejrzenia, że strony trzecie mogły zyskać dostęp poprzez protokoły diagnostyczne i łączności do danych istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa funkcjonowania samochodów. Włosko-amerykańska korporacja zareagowała na ten fakt natychmiastowo, stosując rozszerzone środki bezpieczeństwa w postaci interfejsu OBD, który można odczytywać, ale użytkownicy nie mogą tworzyć ani usuwać wpisów. Zmian w systemach samochodowych uprzednio można było dokonywać poprzez oryginalne testery FCA.

Warsztaty będą mogły nabyć dostęp od nas w formie rocznej subskrypcji, która pozwoli na korzystanie z portalu FCA. Wszystkie istotne dodatki diagnostyczne będą wtedy w pełni dostępne i gotowe do użycia. Użytkownicy będą więc mogli pracować z urządzeniami diagnostycznymi od MAHLE, jednocześnie przełączając się na serwery FCA, by dostać certyfikaty wymagane dla konkretnych funkcji serwisowych – powiedział Joachim Schneeweiss, kierownik sprzedaży MAHLE na rejon EMEA.

Źródło: MAHLE