Współczesne paliwo ma wysoki odczyn kwasowy i stabilną zawartość wody w emulsji, co powoduje zwiększoną korozję, a w niskich temperaturach (poniżej -5°C) także wytrącanie się kryształków parafin, co zwiększa wymogi dotyczące dokładności filtracji. Pomimo gromadzenia w porach zanieczyszczeń filtr musi zapewniać odpowiednio duży przepływ paliwa, aż do wymiany na nowy. Dwa pozornie takie same filtry różni więcej niż cena. Zobaczmy więc, co zawiera opakowanie filtra paliwa Hengst.

Medium filtracyjne

Struktura, jakość medium filtracyjnego i impregnacja wpływają na dokładność filtracji, żywotność filtra, zdolność pochłaniania zanieczyszczeń i odporność na agresywne ciecze. Hengst używa wyłącznie pierwszorzędnych surowców, takich jak medium Meltblown o klasie filtracji mniejszej niż 2 μm. Dzięki temu filtry Hengst precyzyjnie oddzielają wodę od paliwa, zapobiegając w ten sposób uszkodzeniom oraz korozji pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy paliwa.

Innowacyjny projekt i skrupulatny proces produkcji

Plisowania, przetłaczanie, stabilizacja plis, optymalnie dobrana powierzchnia filtracyjna, innowacyjny projekt rdzenia wzmacniającego, unikalna metoda zgrzewania i impregnowania to własne pomysły inżynierów Hengst. Papier filtracyjny jest rozwijany i wygrzewany w piecu, składany, a następnie cięty. Pierwsza i ostatnia plisa łączone są za pomocą specjalnej, uszczelniającej techniki, co zapobiega przedostawaniu się nieprzefiltrowanego paliwa.

Moduł filtra paliwa Hengst dla GM – platforma D1xx i Epsilon; silniki 1.2–2.0 Diesel

Work smarter – patent na szybką wymianę

W myśl motta „Work smarter.” filtry Hengst pomagają pracować efektywniej, oszczędzając czas, pieniądze i zasoby środowiska. Firma jest producentem modułów filtracji paliwa, które w jednej, zwartej obudowie integrują: filtr paliwa, wydajny podgrzewacz paliwa z funkcją „quick connect”, elektrozawór sterujący osadnik wody, czujniki ciśnienia oraz zawory sterujące przepływem i temperaturą. Przykładem jest moduł filtracji paliwa montowany w pojazdach GM z wymiennym filtrem Hengst E640KPD185, zastosowany m.in. w modelach Opel Astra czy Insignia. Zawory i obudowa filtra, która zawiera właściwy wkład filtra paliwa, pozostają na stałe przymocowane do bloku silnika, a podczas serwisu wymieniany jest tylko wkład filtra. Łatwy w eksploatacji i przyjazny dla środowiska projekt filtra ENERGETIC wykorzystuje technologię „Clip-in”. Podczas usuwania filtra zawór spustowy odprowadza paliwo do zbiornika – cały proces jest szybki i „czystszy” dla mechanika oraz dla środowiska.

Międzynarodowa wiedza i doświadczenie partnera OE

Wraz z centralą w Niemczech Hengst ma placówki w 11 krajach na 4 kontynentach, gdzie uczestniczy w pracach rozwojowych największych producentów pojazdów i silników. Zdobyta wiedza, spójność procesów i precyzja wykonania to podstawy, na których opiera się produkcja zgodnych ze specyfikacją OE & OES filtrów premium na niezależny rynek części zamiennych.

Wymagające testy

Dział Badawczy Hengst testuje czynniki wpływające na filtrację paliwa w standardowych i ekstremalnych warunkach drogowych. W testach laboratoryjnych do oleju napędowego dodawana jest woda, co pozwala sprawdzić skuteczność filtracji jej cząsteczek. W testach filtrów nakręcanych z metalową obudową filtr wypełniany jest helem, a ewentualne nieszczelności wykrywane są w komorze próżniowej.

Co wyróżnia filtry paliwa Hengst?

Każde opakowanie Hengst skrywa w środku wysokiej jakości materiały, innowacyjny projekt, skrupulatny proces produkcji, wymagające testy, międzynarodowe doświadczenie, wiedzę producenta OE i ponad 60 lat zaufania klientów i partnerów biznesowych.

Źródło: Hengst