Największą zaletą dla posiadaczy samochodów z podwójnym sprzęgłem jest zmiana biegów bez strat w przeniesieniu napędu. Ten innowacyjny produkt zapewnia większy komfort jazdy, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Schaeffler szybko zauważył potencjał tej technologii dla rynku części zamiennych i stał się pionierem w produkcji rozwiązań naprawczych podwójnego sprzęgła dzięki opracowaniu zestawu LuK RepSet 2CT. Nowością w dziale Aftermarket jest zestaw naprawczy dla samochodów Smart Forfour i Fortwo, Renault Twingo (wszystkie trzy modele z silnikiem benzynowym i 6-biegową skrzynią biegów 6DCT250), a także dodatkowych pojazdów z Grupy Fiat (modele Fiat, Alfa Romeo i Jeep z silnikiem benzynowym i Diesla oraz 6-biegową skrzynią FPTC635 DDCT) oraz Suzuki (z silnikiem benzynowym i Diesla oraz 6-biegową skrzynią TCSS).

Po raz pierwszy zestaw LuK RepSet 2CT od Schaeffler dostępny jest także dla mokrych sprzęgieł podwójnych – dla samochodów marek Audi, Seat, Skoda i Volkswagen (z 7-biegową skrzynią DQ500).

W celu zagwarantowania profesjonalnej naprawy Schaeffler ma w swojej ofercie także narzędzia specjalne.

Budowa mokrego podwójnego sprzęgła – (od lewej) kosz sprzęgła, pakiet sprzęgła wielopłytkowego K2, pierścień podporowy, pierścień osadczy sprzęgła K2, kosz sprzęgła K2, pakiet sprzęgła wielopłytkowego K1, kosz sprzęgła K1, tarcza zabierakowa sprzęgła, pierścień osadczy sprzęgła podwójnego.

Dodatkowo Schaeffler ma teraz w swojej ofercie zestawy naprawcze dla mokrych sprzęgieł podwójnych używanych w samochodach Audi, Seat, Skoda i Volkswagen (z 7-biegową skrzynią DQ500). 

– Dzięki tym nowym rozwiązaniom zarówno do suchych, jak i mokrych podwójnych sprzęgieł, po raz kolejny demonstrujemy naszą innowacyjność oraz wieloletnie doświadczenie w zakresie naprawy sprzęgieł – tłumaczy Rouven Daniel, Dyrektor Transmission Systems w Schaeffler Automotive Aftermarket. – Nasze pokrycie rynku światowego w segmencie sprzęgła wynosi obecnie ponad 80 procent i wciąż wzrasta. 

Zasada technologii podwójnego sprzęgła jest złożona. W uproszczeniu polega to na tym, że w tym samym momencie jedno sprzęgło przenosi moment obrotowy, a drugie sprzęgło oczekuje na załączenie kolejnego biegu. Umożliwia to płynne przełączenie z jednego biegu na drugi bez utraty mocy lub wydajności. Suche sprzęgło podwójne jest stosowane głównie w pojazdach o niższym momencie obrotowym, ponieważ w innym przypadku nadmiar wyprodukowanego ciepła nie miałby się jak rozproszyć. Natomiast mokre podwójne sprzęgło stosowane jest głównie w pojazdach ze szczególnie wysokim momentem obrotowym, przekraczającym 250 Nm. Dzięki zastosowaniu chłodzenia olejem, możliwe jest przeniesienie wyższych momentów obrotowych. W tej wersji, ciepło powstałe podczas zmiany biegów oraz przyspieszania, rozprasza się w oleju. 

Niezależnie od tego, czy jest to wersja mokra, czy sucha, każdy zestaw LuK RepSet 2CT składa się nie tylko z podwójnego sprzęgła, ale zawiera także wszystkie elementy niezbędne do przeprowadzenia naprawy, które precyzyjnie do siebie pasują i umożliwiają wymianę systemu podwójnego sprzęgła. Ten produkt został uzupełniony o odpowiedni modułowy system narzędzi specjalnych niezbędny do wymiany podwójnego sprzęgła. Zestawy narzędzi przewidziane do konkretnych modeli pojazdów można w łatwy sposób połączyć z zestawem podstawowym. 

Każdy zestaw LuK RepSet 2CT i każde narzędzie specjalne zawierają szczegółowe informacje dotyczące technologii oraz montażu w ośmiu językach. Dodatkowe informacje na temat naszych zestawów naprawczych, wraz z całym portfolio działu Automotive Aftermarket firmy Schaeffler dostępne są na portalu REPXPERT (www.repxpert.pl). Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do wszystkich informacji technicznych, takich jak filmy montażowe i broszury techniczne. 

Źródło: Informacja prasowa Schaeffler