Od czerwca 2017, Grupa FCA wprowadziła centralną jednostkę bezpieczeństwa (SGW), zaczynając od Fiata 500L a następnie dla innych samochodów, np.: Fiat Tipo, 500, 500L, 500X; Jeep Renegade, Compass, Wrangler e Grand Cherokee. Ta centralka jest modułem, który filtruje wszystkie informacje na wejściu i na wyjściu z gniazda diagnostycznego (EOBD).

Celem tego modułu jest zabezpieczenie samochodu przed atakami hakerów za pomocą instrumentów diagnostycznych i/lub instrumentów programujących centralkę zarówno za pośrednictwem sieci przewodowych jak i bezprzewodowych. W 2015 para hakerów przejęła pełną kontrolę nad Jeepem Cherokee.

Dostęp do różnych poziomów na podstawie autoryzacji dozwolony jest tylko przy użyciu instrumentów FCA lub Security Pass Magneti Marelli. Urządzenie Security Pass współpracuje z testerami diagnostycznymi wszystkich marek. Konieczne jest wykupienie kodu dostępu na stronie FCA po uprzedniej rejestracji (cena na 04.09.2019 to 1 Euro za 1 dzień).

Źródło: Magneti Marelli