Odlewane obudowy są używane w mniej wydajnych modelach silników o pojemności dwóch litrów. Proces wytwarzania dla drugich najmocniejszych jednostek natomiast polega na odlewaniu pod niskim ciśnieniem. Wymaga to użycia nieorganicznie wytwarzanych rdzeni i techniki specjalnego chłodzenia, by sprostać złożonej geometrii komponentów oraz spełnić wysokie wymagania mechaniczne i operacyjne. Produkcja obu modeli ruszyła pod koniec 2018 roku i będzie trwać do 2027 roku.

W obu modelach silników cylindry zawierają specjalną okładzinę, która zapewnia mniejsze tarcie, co przekłada się na korzystniejsze spalanie i emisję spalin.

W 2017 roku dla Rheinmetall został przyznany kontrakt na kilka komponentów OEM dla serii silników Diesla. Zamówienie wycenione zostało na 390 milionów euro i zawierało najnowszej generacji tłoki stalowe, skrzynie korbowe cylindrów, łożyska ślizgowe i elektropneumatyczne przetworniki. Wszystkie te części przyczyniają się do zmniejszenia spalania i redukcji emisji spalin.

Źródło: Rheinmetall