Wydajność systemu wentylacji gwarantuje najlepszą zdolność rozpraszania ciepła, a umieszczenie wentylatora tachometrycznego na dole urządzenia umożliwia usuwanie również ulatniającego się ewentualnie gazu i przesyłanie go na zewnątrz za pomocą instalacji wentylacyjnych warsztatu samochodowego. Dwa tryby odzyskiwania środka chłodzącego, opracowane zgodnie z normą SAE i w celu ułatwienia pracy osobie obsługującej urządzenie, spełniają wymogi z zakresu czasu pracy warsztatu samochodowego.

Dodatkowo umożliwia identyfikację czynnika chłodzącego przy pomocy opcjonalnego identyfikatora. Urządzenie wyposażone jest w bazę ostatnich serwisów oraz diagnostykę pomocną w wykrywaniu usterek w klimatyzacji jak również test azotowy z użyciem wbudowanego czujnika ciśnienia. Funkcja płukania układu klimatyzacji pozwala na usunięcie zanieczyszczeń olejowych. Wszystkie operacje widoczne na czytelnym ekranie LCD są na bieżąco drukowane.

Innowacyjne alarmy robocze sygnalizują nieprawidłowości działania urządzenia, instalacji samochodowej i serwisu technicznego.

Wyposażenie urządzenia:

• Programator, oraz wysokiej klasy elektroniczny system sterowania elektrozaworami
• Zawory bezpieczeństwa
• Czujniki ciśnienia
• Czujnik ciśnienia w butli (pomiar ciśnienia w butli wraz z alarmem)
• Dodatkową chłodnicę (z elektrowentylatorem) czynnika chłodzącego
• Dwa manometry analogowe z sugerowanym ciśnieniem
• Drukarkę termiczną
• Wbudowaną bazę danych z wyborem pojazdu samochodów osobowych,dostawczych,ciężarowych oraz maszyn rolniczych i możliwością uzupełnienia o dodatkowe pojazdy wraz z diagnostyką i bazą ostatnich serwisów
• Wagi elektroniczne na olej oraz czynnik
• Przewody serwisowe o długości 3m z możliwością przedłużenia zgodne z normą J2888
• Wyświetlacz LCD
• Cztery zbiorniczki na olej odzyskany, olej świeży, kontrast oraz olej do pojazdów hybrydowych
• Pas grzewczy
• Złącze do płukania układu
• Pojemnik POE/UV (samochody hybrydowe) z szybkozłączką
• Identyfikator czynnika chłodniczego(opcja)
• Pas grzewczy
• Złącze do azotu (max 15 bar)
• Złącze USB
• Szybkozłącza Parker zgodne z normą J2888

Funkcje urządzenia:

• odzysk czynnika chłodzącego zawartego w A/C
• oczyszczanie czynnika z zanieczyszczeń mechanicznych
• odwadnianie czynnika poprzez filtrowanie
• separacja czynnika od oleju zawartego w układzie
• pomiar ilości odzyskanego czynnika
• test obecności resztek czynnika w układzie
• osuszanie układu za pomocą wydajnej pompy próżniowej
• test szczelności układu
• automatyczny wagowy wtrysk oleju w ilości założonej przez obsługującego lub manualny z kontrolą wzrokową
• odzysk pozostałego czynnika z przewodów
• możliwość pracy w trybie manualnym
• rejestracja wykonywanych funkcji w formie wygodnego dla klienta wydruku
• możliwość płukania układu czynnikiem
• diagnostykę układu wraz z wydrukiem
• bilans czynnika in/out
• nieskomplikowany i tani serwis
• automatyczny lub manualny spust gazów nieskroplonych
• Możliwość aktualizacji bazy danych poprzez USB
• Możliwość podpięcia azotu i pomiar z wydrukiem poprzez czujnik ciśnienia w stacji
• Identyfikacja czynnika chłodzącego(opcjonalnie)

Źródło: Magneti Marelli