Tarcze hamulcowe marki TRW do modelu Tesla S są produkowane z żeliwa szarego o zwiększonej zawartości węgla (GG15 HC). Dzięki temu energia cieplna jest lepiej dystrybuowana w całej objętości tarczy. Oznacza to, że są one mniej podatne na odkształcenia i problemy z powstającym hałasem - NVH (Noise Vibration & Harshness). Redukcja wibracji i hałasów powstających na wszystkich elementach układu hamulcowego jest niezwykle ważnym aspektem rozwoju części, a szczególnie tych przeznaczonych do pojazdów elektrycznych, ponieważ znacząco wpływa na komfort prowadzenia samochodu.

Wysokowęglowe tarcze hamulcowe są lakierowane na czarno dla zwiększenia odporności na korozję. Ważnym aspektem jest również dostępność części na rynku – tarcze na oś przednią zostały już wprowadzone do oferty, natomiast tarcze na oś tylną trafią na rynek w ciągu kilku miesięcy.

Richard Adgey, dyrektor ds. zarządzania produktami, wyjaśnia: – Elektryfikacja układu napędowego nie może być już zatrzymana. W tym celu ZF opracowuje i dostarcza podstawowe komponenty, jak również całe systemy dla wszystkich typów pojazdów. Dział części zamiennych ZF oferuje techniczne innowacje, dostępne pod markami produktów, w tym również TRW, do stosowania na rynku części zamiennych. Jesteśmy pionierami w tym zakresie.

Źródło: ZF Aftermarket