Kierowcy Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi, wraz z kierowcą rezerwowym Robertem Kubicą oraz kierowcą testowym Tatianą Calderon, odsłonili C39 podczas prezentacji na padoku toru Circuit de Barcelona-Cataluna.

Kolorystyka nadwozia na sezon 2020, rok, w którym przypada 110. rocznica powstania marki Alfa Romeo, stanowi kolejny krok naprzód w stosunku do poprzednich lat.
Pomimo zachowania motywów i klasycznych kolorów, wyścigowa Alfa Romeo prezentuje zupełnie nowy wygląd pod względem efektów graficznych. Opracowany przez Centrum Stylu motyw, który wyróżnia nowy koloryt, nosi nazwę „Speed-Pixel”: jest to graficzne przedstawienie prędkości i czasu z jednoczesnym nawiązaniem do zaawansowanej technologii samochodu. W porównaniu do przeszłych lat nastąpił też powrót do uproszczonej formy emblematu Quadrifoglio; ponadto na pokrywie silnika znajduje się nieco większy napis Alfa Romeo, który nakłada się na główne logo. Oczywiście honorowe miejsce zarezerwowane jest dla kultowego logotypu Alfy Romeo: krzyża z dawnego herbu Mediolanu oraz węża z herbu rodziny Viscontich, reprezentujących 110 lat glorii i zwycięstw włoskiej marki, zawsze ukierunkowanej na przyszłość.

Zaprojektowany i opracowany pod kierownictwem dyrektora technicznego Jana Monchaux, C39 trochę tylko przypomina swojego poprzednika: jest to całkowicie nowa koncepcja, która ma pomagać zespołowi w dalszym rozwoju poczynionym w ciągu ostatnich dwóch lat i w kontynuacji postępów ku czołowej stawce F1.

Teraz cała uwaga skupia się na najważniejszych dwóch tygodniach testowych w Barcelonie. Mając zaledwie sześć dni do rozpoczęcia sezonu w Melbourne w Australii, każda godzina aktywności na torze w Katalonii będzie niezwykle istotna, by zaobserwować zachowanie nowego samochodu i wykorzystać jego potencjał.

Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG – C39 jest efektem ciężkiej pracy i wizji bardzo zaangażowanych ludzi i świadczy o wysokich kwalifikacjach wszystkich członków naszej ekipy. Mamy nadzieję, że to pomoże w rozwoju zespołu i osiągnięciu wyznaczonych celów. Nasz główny cel nie zmienił się: jutrzejsze osiągnięcia mają być lepsze od tych dzisiejszych. Jesteśmy rozwijającym się zespołem i wciąż musimy się doskonalić w każdym aspekcie. Jest to projekt otwarty, bezterminowy, który wymaga zaangażowania i poświęcenia nas wszystkich. Cały czas robimy postępy, wykonaliśmy już ogromny krok w porównaniu z tym, co było na początku 2018 roku, ale musimy podążać tą drogą pełni determinacji.

Jan Monchaux, dyrektor techniczny Alfa Romeo Racing ORLEN – C39 to naturalna ewolucja zeszłorocznego samochodu, choć nie ma wiele wspólnego z jego poprzednikiem. Wprowadziliśmy do niego pewne udoskonalenia, może poza felgami i oponami oraz niektórymi elementami wewnątrz, wszystkie pozostałe widoczne elementy zostały zmienione. Jest to normalny proces ciągłego doskonalenia, którego wynikiem jest całkiem nowe auto. Oczekujemy, że osiągniemy lepsze wyniki, niż w poprzednim sezonie, zrobimy krok do przodu i mamy nadzieję zdobyć dominującą pozycję na czele środka stawki.

Źródło: FCA