Oleje i smary

Olej silnikowy RAVENOL w technologii USVO

Nowy olej silnikowy Ravenol w technologii USVO stosowany jest jako uniwersalny i paliwooszczędny olej klasy premium w nowoczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych w samochodach osobowych.

więcej »
Shell LubeMatch w nowej odsłonie

Shell, wiodący globalny dostawca środków smarnych do samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych, udostępnił ulepszoną wersję internetowego narzędzia doboru oleju Shell LubeMatch. Wyszukiwarka zyskała nowe funkcje, stała się prostsza w obsłudze i jest przystosowana do urządzeń mobilnych.

więcej »
Jak ulepszyć olej napędowy i poprawić ochronę silnika?

Pomimo stałej kontroli jakości paliw oraz coraz większej świadomości kierowców w tym zakresie, zanieczyszczenia oleju napędowego  nadal się zdarzają. Niepożądane substancje, w postaci stałej lub ciekłej najczęściej dostają się  do paliwa podczas procesu produkcji, magazynowania, transportu oraz dystrybucji. Niewłaściwej jakości  olej napędowy negatywnie wpływa na silnik i cały układ paliwowy.

więcej »
Olej silnikowy w technologii USVO® z aprobatą GM dexos1™ Gen 2

W ofercie firmy Ravenol jest RAVENOL DXG SAE 5W-30 – oparty na PAO w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

więcej »
Olej silnikowy RAVENOL z normą GM dexos1™ Gen 2

W ofercie Ravenolu pojawił się syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy RAVENOL HDX SAE 5W-30 wykonany w technologii CleanSynto®.

więcej »
Olej silnikowy z nową technologią USVO®

RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

więcej »
Nowy olej silnikowy w technologii CleanSynto®

RAVENOL SMP SAE 5W-30 to syntetyczny lekkobieżny olej silnikowy Mid SAPS w technologii CleanSynto® do silników benzynowych i wysokoprężnych w autach osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

więcej »
RAVENOL prezentuje nowy olej silnikowy z klasą ACEA A3/B4

RAVENOL HST SAE 5W-40 to olej silnikowy w technologii CleanSynto® do silników benzynowych i wysokoprężnych aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, na syntetycznych olejach bazowych.

więcej »
Oleje do automatycznych i manualnych skrzyń biegów

Zarówno przekładnie manualne, jak i automatyczne mają swoich zwolenników oraz przeciwników, plusy i minusy. „Automaty” dominują na drogach Ameryki Północnej i Południowej oraz Azji, są nieco mniej popularne na Starym Kontynencie, ale w ostatnich latach coraz chętniej kupowane są także przez europejskich kierowców.

więcej »
Jak zabezpieczyć samochód przed długotrwałą jazdą w korkach?

Wrzesień to czas końca wakacyjnych urlopów, powrotów do szkół czy pracy i początek... korków, które siłą rzeczy zaczynają się tworzyć na ulicach miast. To trudne warunki pracy dla każdego silnika. Jak jeździć i o czym pamiętać, by zminimalizować negatywne skutki poruszania się w ulicznym zgiełku?

więcej »
Nowa technologia USVO®

RAVENOL stworzył nową technologię USVO® dla olejów silnikowych oraz produktów Racing.

więcej »
Funkcje oleju silnikowego

Współczesne oleje silnikowe w 80% składają się z tzw. bazy olejowej, pozostałe 20% stanowią dodatki. Dobrej jakości baza olejowa jest bardzo ważna, natomiast o unikalności produktu i jego specyficznych cechach  decydują specjalne kombinacje uszlachetniaczy.  Nie zmienia to faktu, że bez względu na różnorodność olei silnikowych na rynku mają one określone funkcje.

więcej »