Oleje i smary

Czy wszystkie płyny eksploatacyjne można ze sobą mieszać?

Dbałość o prawidłowy poziom oraz terminową wymianę podstawowych płynów eksploatacyjnych to obowiązek każdego kierowcy. Zdarza się jednak, że w sytuacji losowej zmuszeni jesteśmy uzupełnić płyn produktem innego producenta lub o odmiennych właściwościach. Czasem pomocne mogą okazać się kolory, ale nie jest to zasada. Które ciecze można ze sobą mieszać, a które nie?

więcej »
5 wskazówek jak zapobiec awarii samochodu zimą i nie stać na poboczu

Przyzwyczailiśmy się już, że zimy są coraz lżejsze, bez siarczystych mrozów i intensywnych opadów śniegu. Dlatego czujemy się pewniej i nie spieszymy się z przygotowywaniem samochodu na zmienne zimowe warunki. Wystarczy, że pojawią się przymrozki i przyprószy śnieg, a lawinowo rośnie liczba problemów np. z uruchomieniem i eksploatacją samochodu. Jak więc należy przygotować auto, byśmy tej zimy nie stali na poboczu, radzi Thierry Neuville, kierowca rajdowy zespołu Hyundai Shell Mobis World Rally Team.

więcej »
LIQUI MOLY SPECIAL TEC F 0W-30 do Forda

Nową propozycją w ofercie Liqui Moly jest olej LIQUI MOLY SPECIAL TEC F 0W-30 (nr art. 8903).

więcej »
Nowa rodzina olejów Shell Helix z API SN Plus

Shell wprowadził do oferty rodzinę syntetycznych olejów silnikowych do samochodów osobowych Shell Helix z oznaczeniem SN Plus. To jedne z pierwszych środków smarnych dostępnych na polskim rynku, które spełniają rygorystyczne wymogi normy API SN Plus, najwyższego międzynarodowego standardu potwierdzającego jakość olejów silnikowych.

więcej »
Proces tworzenia olejów silnikowych w laboratorium Castrol

W miejscowości Pangbourne w Wielkiej Brytanii znajduje się największe centrum technologiczne firmy Castrol. To właśnie tutaj odbywa się złożony proces tworzenia innowacyjnych olejów silnikowych — który rozpoczyna się od biurka inżyniera, a kończy na gotowym do zastosowania produkcie.

więcej »
Mobil Boxx. Jak nowe opakowanie sprawdza się w warsztacie? 

Mobil Boxx to absolutna nowość na polskim rynku olejowym i ukłon w stronę ekologii oraz praktyczności. Wybrane oleje silnikowe Mobil 1 i Mobil Super są teraz dostępne w 20L worku plastikowym z kranikiem w kartonowym opakowaniu. Korzyści z używania olejów Mobil w nowym opakowaniu docenili już mechanicy z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Teraz przyszedł czas na warsztaty z Polski, wśród których jest Auto Centrum J.K. Figurski ze Zwolenia.

więcej »
Zimowy rozruch silnika bez podrażnień

Zwiększone spalanie i szybsze zużycie poszczególnych elementów silnika to często wynik zaniedbań, z pozoru błahych i bez znaczenia. Zima jest szczególnie wymagającym okresem dla silników samochodowych, które w niesprzyjających warunkach muszą radzić sobie z dodatkowymi obciążeniami. Podobnie jak zimą troszczymy się o skórę narażoną na przesuszenia i podrażnienia stosując krem i zakładając ciepłe rękawiczki, tak samo powinniśmy zadbać o silnik i przestrzegać kilku zasad podczas rozruchu samochodu w niskich temperaturach.

więcej »
Rynek olejów syntetykami stoi

Sprzedaż syntetycznych olejów silnikowych do samochodów osobowych w Polsce dynamicznie rośnie nieprzerwanie od 11 lat. Największą grupę, bo już niemal 40% olejów silnikowych stanowią obecnie te o najniższych lepkościach 0W-X i 5W-X. Tym samym Polska dołącza do światowego trendu dominacji syntetyków wśród olejów silnikowych. Jakie są główne zalety olejów syntetycznych?

więcej »
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Automatyczne skrzynie biegów są dziś standardem, bez którego trudno wyobrazić sobie niektóre modele samochodów. Z uwagi na rozwój hybryd, samochodów elektrycznych oraz pojazdów autonomicznych skrzynie automatyczne będą zyskiwać coraz większą rynkową przewagę nad ich manualnymi odpowiednikami. Z tego względu warto znać podstawowe zasady eksploatacji automatycznej skrzyni biegów, w tym kwestię wymiany oleju przekładniowego. Czy rodzaj skrzyni ma tu znaczenie? Jeśli tak, o czym należy pamiętać w kontekście doboru oleju przekładniowego?

więcej »
Olej Texaco Delo 400 XSP-SD SAE 5W-30 zatwierdzony przez Mercedes-Benz

Wysokowydajny, syntetyczny olej do silników wysokoprężnych Texaco Delo 400 XSP-SD SAE 5W-30 został zatwierdzony przez Mercedes-Benz jako spełniający wymogi specyfikacji 228,51.

więcej »
Shell Helix Top Up – pierwszy uniwersalny olej na dolewki

Shell wprowadza na rynek pierwszy olej silnikowy kompatybilny z jednostkami wszystkich samochodów. Nowo opracowany olej Shell Helix Top Up z krystalicznie czystej bazy olejowej, przeznaczony na dolewki, został zaprojektowany z myślą o kierowcach, którzy nie wiedzą dokładnie, jakiego oleju potrzebuje silnik ich samochodu. Szybkie rozwiązanie dla kierowców oferowane w charakterystycznej czerwonej butelce jest już dostępne na stacjach Shell w Polsce.

więcej »
Optymalny rozruch w niskich temperaturach

Fuchs prezentuje olej silnikowy klasy premium – TITAN GT1 FLEX 23 SAE 5W-30 zapewniający optymalny rozruch w niskich temperaturach oraz wyjątkową ochronę silnika przed zużyciem.

więcej »
Syntetyczny smar do naprawy układu hamulcowego

Liqui Moly prezentuje Liqui Moly Brake Pin – syntetyczny smar stworzony z myślą o montażu i naprawach układów hamulcowych.

więcej »
Trendy na rynku środków smarnych – czy oleje o niskiej lepkości zdominują rynek?

Jednym z najważniejszych trendów, które możemy obserwować na rynku motoryzacyjnym, jest zmiana konstrukcji silników. Są one coraz mniejsze i zapewniają coraz większą moc dzięki turbodoładowaniu. To przede wszystkim konsekwencja poszukiwań przez producentów samochodów coraz nowszych sposobów na redukcję emisji spalin. Ma to również wpływ na trendy na rynku olejów. Warto przyjrzeć się im bliżej.

więcej »
Fakty i mity o olejach. Jak często wymieniać, czy można mieszać i jakie znaczenie ma kolor?

Wśród kierowców krąży wiele utartych opinii, porad i zaleceń na temat oleju silnikowego. Niestety nie wszystkie są zgodne z prawdą, a cześć z nich dawno straciła na aktualności. Gdy mamy zamiar dokonać wymiany oleju, warto zweryfikować prawdziwość tych informacji, gdyż zła decyzja może skutkować kosztowną naprawą silnika. Oto kilka stereotypowych, obiegowych opinii na temat olejów silnikowych, z którymi rozprawił się Robert Gałkowski, ekspert olejowy Shell Helix.

więcej »
Ekstremalne osiągi bez utraty lepkości 

Technologia CleanSynto® od lat znacząco wyprzedza wymagania rynku OEM w zakresie parametrów olejów silnikowych, plasując je w grupie olejów klasy premium.

więcej »
Jak często wymieniać olej silnikowy?

Wymiana oleju silnikowego to temat, który wciąż budzi wiele emocji. Z jednej strony zaawansowanie technologiczne współczesnych środków smarnych obiektywnie przedłuża ich zdolność do zachowania swoich właściwości. Z drugiej strony wszystko ma swoje granice. Gdzie one leżą i jak decyzja o skróceniu lub wydłużeniu interwału wymiany oleju wpływa na nasz silnik?

więcej »