– W 2017 r. świętowaliśmy 100-lecie współpracy z klientami i innymi partnerami biznesowymi. Jestem dumny, że mogłem zakończyć jubileuszowy rok z najlepszymi wynikami w historii naszej firmy – mówi CEO i właściciel STENHØJ GROUP, Søren Dyøe Madsen.

Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 55 milionów koron duńskich. Obrót wyniósł 809 mln koron duńskich, co stanowi 16-proc. wzrost. Zarząd Grupy STENHØJ jest zadowolony z wyników i oczekuje, że pozytywny rozwój będzie kontynuowany w bieżącym roku obrotowym, przy stałym wzroście obrotów i nieznacznie poprawionych zyskach brutto.

Rozwój i przejęcia

W ciągu roku grupa skupiła się na tworzeniu nowych obszarów biznesowych w celu wzmocnienia oferty produktów STENHØJ i świadczenia usług na wtórnym rynku motoryzacyjnym, dlatego otworzyła siedem nowych firm w Finlandii, Estonii, na Litwie, w Szwecji, Australii, Hongkongu i Chinach. Duński oddział grupy STENHØJ DK przejął również dwie firmy. – Wszystkie przejęcia są częścią strategii grupy, aby stać się jednym z liderów rynku zarówno na regionalnym, jak i globalnym rynku motoryzacyjnym – mówi Søren Dyøe Madsen. W przyszłości grupa będzie kontynuować wyznaczony kurs w celu osiągnięcia większej światowej dystrybucji. – Nasi klienci i partnerzy biznesowi muszą czuć, że jesteśmy obecni i dostępni – mówi Søren Dyøe Madsen.

Nowy rok – nowe inicjatywy

Grupa wzmacnia swoją pozycję w kilku strategicznych kluczowych obszarach. Niedawno ogłoszono, że nowym obszarem zainteresowania będzie rozwój i sprzedaż sprzętu przeznaczonego specjalnie na tory testowe PTI. Grupa wzmacnia również swoją organizację sprzedaży i serwisu. Dzieje się to głównie w siedzibie firmy AUTOPSTENHOJ w Rheine w Niemczech, gdzie firma tworzy pierwszą akademię w branży. Grupa koncentruje się również na cyfryzacji poprzez Virtual i Augmented Reality – we wrześniu AUTOPSTENHOJ z powodzeniem zaprezentował swój ambitny projekt pilotażowy na targach Automechanika we Frankfurcie. – Ciekawie jest wziąć tradycyjny i prawie 100-letni produkt i go zdigitalizować. Jednocześnie dostrzegamy fakt, że grupa musi oferować coś więcej niż tylko produkty, a tym samym pracować nad ogólnymi rozwiązaniami z korzyścią dla klientów i partnerów – mówi Søren Dyøe Madsen.

Źródło: Informacja prasowa STENHØJ GROUP