Badaniem objęte były modele testowe JC081 oraz WLTC2, a kluczowe wyniki raportu są następujące:

1. Nie odnotowano niewłaściwej zmiany lub fałszowania danych testowych w żadnym z trybów.
2. Dane testowe, zawierające błędy śledzenia prędkości stwierdzono w 72 przypadkach na 1472 pojazdy, przetestowane w trybie JC08. Firma zidentyfikowała dwie przyczyny tych błędów. Po pierwsze, system nie został skonfigurowany do automatycznego unieważniania wyników, gdy wystąpił błąd śledzenia prędkości. Po drugie, procedury testowe pozostawiły określenie błędów śledzenia prędkości indywidualnie każdemu inspektorowi.
3. Wszystkie dane testowe zostały ponownie zbadane, a wyniki pokazują, że nie doszło to wpływu na specyfikację wartości zużycia paliwa ani emisji. Nie znaleziono takich przypadków w testach trybu WLTC.

Mazda postanowiła podjąć następujące kroki, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu podobnych sytuacji:

  • System zostanie zaktualizowany, aby automatycznie traktować wyniki testu jako nieprawidłowe w przypadku błędu śledzenia prędkości.
  • Mazda zwiększyła liczbę pracowników, którzy sprawdzają dane z wyników inspekcji, w tym błędy śledzenia prędkości.

Mazda przyznaje, że błędy zostały popełnione w przypadku niewielkiej liczby testów, a sytuacja została szybko zidentyfikowana i zostały podjęte kroki, aby uniknąć wystąpienia podobnego zdarzenia w przyszłości.

Źródło: Mazda