Cały czas rośnie także wolumen sprzedanych opon do aut typu SUV (+5%). Nadal popularne są opony sezonowe – dynamika wyniosła +2% w sektorze opon letnich i +8% w ogumieniu zimowym. Zauważalny jest jednak znaczący wzrost sprzedaży opon całorocznych – aż o 37%.

Wzrosty sprzedaży opon to pozytywna informacja – jest ona potwierdzeniem rosnącej świadomości wpływu jakości ogumienia na bezpieczeństwo jazdy. Mamy coraz więcej dobrych dróg i coraz lepsze samochody, dlatego kierowcy mogą łatwo samo się przekonać o różnicach między dobrym i kiepskim ogumieniem. Z pewnością opony nieużywane – nawet wyprodukowane kilka lat temu, pod warunkiem właściwego przechowywania – są znacznie lepsze, niż używane. Kierowca nie zna historii używanej opony – czy ma ona niebezpieczne uszkodzenia wewnętrzne – i nie ma jak tego sprawdzić. Kupno opony używanej to ruletka na drodze. Widać także znaczący wzrost popularności opon całorocznych – należy jednak zawsze wybierać opony z homologacją zimową, czyli posiadające tzw. symbol alpejski – płatek śniegu na tle góry. Samodzielnie występujący M+S bez symbolu alpejskiego oznacza, że taka opona nie jest ani oponą zimową, ani całoroczną, gdyż nie otrzymała homologacji zimowej – podkreśla Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Europejski rynek opon kontynuuje trendy obserwowane od początku roku:
-1% do samochodów osobowych
+2% do samochodów ciężarowych
-9% do samochodów rolniczych
+3% do skuterów i motocykli

Sprzedaż opon w Europie w zanotowała nieznaczny spadek. Patrząc na wyniki z ostatnich 9 miesięcy zauważamy obniżenie poziomu sprzedaży opon do samochodów rolniczych, potwierdzający występującą już w 2016 roku tendencję spadkową na tym rynku. W samym trzecim kwartale zanotowano 25% spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Zwiększyła się liczba sprzedanych opon zarówno do samochodów ciężarowych, jak też do skuterów i motocykli – wskazuje Marta Conti, kierownik ds. komunikacji ETRMA.

Źródło: PZPO