W tegorocznej edycji badania udział wzięło ponad 4100 specjalistów oraz menadżerów z całego kraju. Wyłonili oni 67 laureatów w 15 branżach, m.in motoryzacja, bankowość, energetyka czy telekomunikacja. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że respondenci wskazywali dobrowolnie i spontanicznie najlepszych ich zdaniem pracodawców, co oznacza, że zwycięzcy w swoich kategoriach należą do tzw. top of mind w ich świadomości.

Eksperci Antal zauważają, że w porównaniu do ubiegłego roku w opinii potencjalnych pracowników wzrosło znaczenie stabilności zatrudnienia oraz poziom wynagrodzeń.

Artur Skiba, prezes Antal komentując wyniki badania dodaje: – Dotychczas firmy nie funkcjonowały na rynku tak bardzo konkurencyjnym i zorientowanym na kandydata. W tym roku zaobserwowaliśmy jednak ciekawą zmianę – respondenci zapytani o źródła pozyskiwania wiedzy na temat pracodawców, coraz częściej zaznaczają odpowiedź: „pracuję w tej firmie”. To oznacza, że obecny pracodawca jest jednocześnie tym najbardziej pożądanym wśród pracowników.

Starannie przygotowywaliśmy się do wdrożenia strategii employer brandingu naszej firmy. Specjaliści, ci zatrudnieni w Volkswagen Poznań i ci będący dla nas potencjalnymi kandydatami, są adresatami szeregu aktywności HR od rozwoju personalnego przez organizację pracy po kulturę kierowania. Włączając ich w pracę nad strategią EB przyjęliśmy ich perspektywę. Chcemy rozumieć, czego potrzebują od idealnego pracodawcy, co motywuje ich do działania i wspólnej pracy nad wynikami firmy. Cieszymy się, że proces, który rozpoczęliśmy rok temu przynosi pierwsze pozytywne, wymierne efekty – mówi Jolanta Musielak, członek zarządu ds. personalnych i organizacji Volkswagen Poznań.

Źródło: Volkswagen Poznań