Raporty i zestawienia

Polski handel zagraniczny: Przemysł elektromaszynowy

Lokomotywa polskiej gospodarki ma cztery koła, kierownicę i klakson. To właśnie branża motoryzacyjna stanowi największą część krajowego eksportu. Ale przemysł elektromaszynowy kryje jeszcze kilka innych eksportowych hitów.

więcej »
Dynamiczny wzrost sprzedaży i zyskowności

Grupa Auto Partner, jeden z największych na rynku polskim dystrybutorów części samochodowych, zwiększyła po trzech kwartałach 2018 roku sprzedaż o 28%, do 861,0 mln zł. Sprzedaż w Polsce i za granicą rosła dwucyfrowo odpowiednio o 18% i 56%. Zysk EBITDA wzrósł do 68,7 mln zł (+33%), a EBIT do 62,4 mln zł (+33%) r/r. Z kolei zysk netto Grupy po dziewięciu miesiącach 2018 roku wyniósł 45,5 mln zł, co oznacza 48-proc. wzrost r/r.

więcej »
GRUPA STENHØJ opublikowała wyniki na rok finansowy 2017/18

W roku, w którym STENHØJ świętował setną rocznicę, grupa wykazała się stałym wzrostem i osiągnęła obroty w wysokości 1 miliarda koron duńskich.

więcej »
Auto Partner zanotował 26-proc. wzrost sprzedaży we wrześniu

Auto Partner S.A., jeden z największych na rynku polskim importerów i dystrybutorów części samochodowych, kolejny miesiąc odnotowuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. We wrześniu 2018 roku przychody Grupy rok do roku wzrosły o 26% do 95,5 mln zł.

więcej »
Dobre wyniki, wzrost skali działania i rentowności

Grupa Auto Partner, jeden z największych na rynku polskim dystrybutorów części samochodowych, zwiększyła w I półroczu 2018 roku sprzedaż o 27%, do 557,4 mln zł. Sprzedaż rosła zarówno w Polsce (+19%) jak i za granicą (+49%). Zarówno zysk EBITDA jak i EBIT wzrosły o 31% r/r. Z kolei zysk netto Grupy w I półroczu 2018 roku wzrósł o 45% do 29,6 mln zł.

więcej »
Najmniej i najbardziej awaryjne samochody w Polsce. Co warto kupić według mechaników?

Które spośród najpopularniejszych samochodów w Polsce psują się najczęściej? Jakie modele w przedziałach cenowych do ok. 10 tys., 20 tys. i 30 tys. zł warte są zakupu? Jakie oceny wystawili poszczególnym modelom mechanicy? Kto tak naprawdę zasługuje na tytuły „króla lawet” i „krążownika szos”?

więcej »
Stabilny wzrost rejestracji nowych samochodów w I połowie 2018 r.

Raport kwartalny PZPM i KPMG w Polsce „Branża motoryzacyjna. Edycja Q3/2018”.

więcej »
Jakie samochody o wartości ok. 10-20 tys. najczęściej się psują?

Decyzja o zakupie samochodu w przypadku wielu świadomych kierowców poprzedzona bywa analizą różnego rodzaju raportów, opinii internetowych i zestawień. Teraz do grona tego typu źródeł dołącza „Ranking awaryjności samochodów według polskich mechaników”, którego część 2 powstała na podstawie 1300 opinii polskich mechaników.

więcej »
OC w Polsce – najtaniej w Rzeszowie, najdrożej we Wrocławiu

Średnia cena ubezpieczenia OC wyniosła w I półroczu br. 740 zł i była o 4,9% niższa niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Najmniej płacili mieszkańcy Rzeszowa (656 zł) i Opola (695 zł), najwięcej kierowcy z Wrocławia – 1020 zł.

więcej »
6 na 10 producentów motoryzacyjnych zwiększy swoje przychody

Wskaźnik nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku osiągnął najwyższą do tej pory wartość 86/100 dla oceny bieżących nastrojów. Respondencji znacznie ostrożniej oceniają przyszłość branży w ciągu 12 miesięcy. Chociaż i w tym obszarze przeważają oceny pozytywne i wskaźnik osiągnął wartość 53/100.

więcej »
Dlaczego Polacy jeżdżą bez OC?

Najczęstszą przyczyną braku OC jest wygaśnięcie polisy poprzedniego właściciela po zakupie używanego auta - wynika z najnowszego raportu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Polisa zbywcy pojazdu nie przedłuża się bowiem automatycznie na kolejny rok i jest ważna tylko do końca okresu, na który została zawarta.

więcej »
Grupa Auto Partner po 2017 roku: dobre wyniki finansowe, dalszy dynamiczny rozwój grupy

Grupa Auto Partner, jeden z największych na rynku polskim dystrybutorów części samochodowych,zwiększyła w 2017 roku sprzedaż o 30% do 915,4 mln zł. Sprzedaż rosła zarówno w Polsce (+21%) jak i za granicą (+61%). Wzrost przychodów ze sprzedaży to efekt zwiększania skali działalności Grupy m.in. poprzez rozwój sieci dystrybucji i rozszerzanie asortymentu.

więcej »