Raporty i zestawienia

Blisko 70-proc. wzrost rejestracji aut z napędami alternatywnymi

Od początku roku utrzymuje się trend wzrostowy na rynku aut nowych. W porównaniu z trzema pierwszymi kwartałami ubiegłego roku liczba zarejestrowanych nowych samochodów w tym roku jest większa o 17,3%. Najdynamiczniej rośnie jednak segment pojazdów z napędami alternatywnymi, który w tym okresie urósł aż o 70%.

więcej »
Które stacje mają najlepsze sklepy?

Sklepy na stacjach benzynowych zmieniają swoje oblicze. Kiedyś były w nich dostępne wyłącznie artykuły motoryzacyjne, później przez długi czas ważną rolę w asortymencie odgrywał alkohol. Dziś widzimy zmianę w funkcjonowaniu tego kanału sprzedaży, które pełnią coraz ważniejszą rolę w postrzeganiu całej stacji benzynowej.

więcej »
Auto Partner S.A. – dalsze wzrosty sprzedaży

Auto Partner S.A., jeden z największych na rynku polskim importerów i dystrybutorów części samochodowych, odnotował ponad 20-proc. wzrost sprzedaży we wrześniu 2017 roku: do 75,6 mln zł z 62,9 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej.

więcej »
Już ponad milion osób pracuje w branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna od lat stanowi jeden z filarów polskiej gospodarki. Po kilku latach od kryzysu finansowego i okresu niższego popytu na głównych rynkach eksportowych polski przemysł i handel motoryzacyjny systematycznie umacniają się. Motoryzacja i sektory z nią powiązane tworzą blisko 1,1 mln miejsc pracy.

więcej »
Problemy HR w sektorze automotive

Branża automotive to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Polska jest jednym z liderów wśród producentów samochodów użytkowych nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, ale też na całym kontynencie. Dynamiczny rozwój stawia HR-owców tej branży przed wyzwaniem zmierzenia się z problemami kadrowymi. 

więcej »
Auto Partner prezentuje wyniki finansowe za I półrocze 2017 roku

Grupa Auto Partner, jeden z największych na rynku polskim importerów i dystrybutorów części samochodowych, opublikowała wyniki finansowe za I półrocze 2017 roku. Grupa odnotowała w tym czasie dynamiczny wzrost sprzedaży w Polsce (+22%) i na rynkach eksportowych (+68%).

więcej »
Nadciągają problemy dla mniejszych graczy w sektorze motoryzacyjnym

Krótkoterminowe perspektywy dla branży motoryzacyjnej pozostają dobre – wynika z najnowszego raportu z cyklu Market Monitor firmy Atradius. Jednakże w ciągu najbliższych pięciu lat eksperci firmy oczekują wzrostu ryzyka kredytowego dla wielu mniejszych podmiotów dostarczających komponenty i świadczących usługi na rzecz tego rynku.

więcej »
Udział diesli najniższy od 2009 roku

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. ilość rejestracji samochodów zasilanych olejem napędowym spadła w Europie o 4,3 proc. Oznacza to, że udział diesla znajduje się obecnie na poziomie 45,3 proc. – to najgorszy wynik od 2009 r., kiedy to udział tego rodzaju napędu wynosił 44,4 proc. – czytamy w najnowszym raporcie opublikowanym przez JATO Dynamics.

więcej »
TOP30 polskich firm motoryzacyjnych

Polska marka samochodu osobowego to póki co pieśń przyszłości. Tu i teraz bezsprzecznie rządzą producenci podzespołów oraz pojazdów innych niż osobowe, którzy działają w niszach, umieją sprzedawać za granicą i sprawnie włączają się w międzynarodowe łańcuchy wartości sektora automotive.

więcej »
Utrzymują się wzrosty na rynku opon

W pierwszym półroczu 2017 r. producenci i importerzy opon w Polsce nadal notują wzrosty. Wg danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w segmencie samochodów osobowych sprzedano 6,3 mln opon, co oznacza wzrost o 7 proc. Spośród wszystkich segmentów największe zmiany odnotowano w kategorii opon motocyklowych – o 31 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2016 r.

więcej »
Polacy odchodzą od diesla

Liczba nowych samochodów napędzanych silnikami Diesla systematycznie maleje. Według raportu „Branża motoryzacyjna 2017/2018” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego polscy kierowcy znacznie częściej wybierają wersje benzynowe oraz alternatywne źródła napędu.

więcej »
Mali i średni przedsiębiorcy użytkują auta od 5 do 10 lat

W ponad połowie z niemal 2 milionów polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP samochody służbowe są użytkowane od 5 do 10 lat – wynika z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A.

więcej »