Rynek

W polskich miastach jest... zbyt dużo aut

Od lat 90. liczba samochodów w polskich miastach wzrosła czterokrotnie. Samorządy przestają radzić sobie z wyzwaniami, które stwarza rosnąca ilość spalin, brak miejsc parkingowych i coraz większe korki. 

więcej »
Co zrobić ze zużytymi akumulatorami i bateriami?

Akumulator i bateria to produkty szczególne, których po wykorzystaniu nie można po prostu wyrzucić. W przypadku tego pierwszego zarówno sprzedaż, jak i unieszkodliwianie podlegają dodatkowym uregulowaniom. Rodzi się więc pytanie, co zrobić ze zużytym akumulatorem oraz bateriami, i na co zwrócić uwagę, by uniknąć przykrych konsekwencji niepoprawnej utylizacji.

więcej »
Nawet 80% importowanych do Polski aut ma cofnięty licznik

Co roku miliony konsumentów w Unii Europejskiej podczas zakupu samochodu używanego mają do czynienia z cofniętym licznikiem kilometrów. Zgodnie z ostrożnymi szacunkami Unia traci na tym procederze od 5,6 do 9,6 miliarda euro rocznie. Nieskomplikowana czynność i niewystarczające prawodawstwo czynią ze zmniejszania przebiegu samochodu łatwy sposób na duży zarobek. A ten sięga tysięcy euro na jedno auto.

więcej »
Czy Polska może zostać liderem produkcji pojazdów elektrycznych?

Branża samochodowa jest obecnie w punkcie zwrotnym – w myśl uchwały o elektromobilności na polskich drogach w najbliższych latach ma się pojawić nawet milion pojazdów elektrycznych. Czy w przyszłości jednym z najważniejszych filarów polskiej gospodarki może stać się produkcja elektropojazdów?

więcej »
Zmowa​​ cenowa ​​będzie​ ​słono​​ kosztować producentów ​​ciężarówek

Do grona przewoźników, którzy ucierpieli na zmowie cenowej producentów ciężarówek, dołączyli właśnie klienci Scanii. Niedługo sprawa ma ulec przedawnieniu, dlatego coraz więcej przedsiębiorców w pośpiechu szykuje się do pozwu zbiorowego. W skali całej Unii Europejskiej, ze wstępnych szacunków wynika, że firmy mogą wywalczyć odszkodowania rzędu​ ​nawet​ ​100​ ​mld​ euro.

więcej »
Schaeffler rozszerza skład Zarządu

Podczas posiedzenia w dniu 5. października 2017 roku Prezydium Rady Nadzorczej Schaeffler AG przyjęło propozycję Zarządu aby wydzielić Automotive Aftermarket ze struktur Schaeffler AG i stworzyć oddzielny dział od 1 stycznia 2018 r. W konsekwencji Grupa Schaeffler będzie składać się z trzech działów – Automotive OEM, Automotive Aftermarket i Przemysł.

więcej »
Komisja Europejska zgadza się na zakup FTE Automotive przez Valeo

Transakcja zostanie sfinalizowana do końca października, o ile turecki urząd antymonopolowy nie wyrazi sprzeciwu.

więcej »
Blisko 12 proc. Polaków planuje zakup samochodu elektrycznego

Na tle Europy liczba zarejestrowanych w Polsce elektryków i samochodów hybrydowych typu plug-in wciąż jest niewielka. Jednak z roku na rok dynamicznie rośnie. Z badań wynika, że 12% Polaków planuje taki zakup w najbliższym czasie, a blisko 30% wciąż go rozważa. Dla tej grupy największą zachętą byłyby zapowiadane przez rząd dofinansowania i ulgi podatkowe przy zakupie. Tym bardziej że oferta koncernów motoryzacyjnych jest coraz większa.

więcej »
Koniec diesla i początek ery samochodów elektrycznych?

Na naszych oczach dokonuje się przełom w historii motoryzacji. W 2017 r. po raz pierwszy udział samochodów z silnikami Diesla na europejskim rynku spadł poniżej poziomu 50%. Według analityków rynku motoryzacyjnego, dominacja silników wysokoprężnych ma się już ku końcowi.

więcej »
Auto na minuty także w Poznaniu i Wrocławiu

Po udanym starcie w Krakowie i Warszawie, Traficar – usługa wynajmu samochodów na minuty – rozszerza swoją działalność o stolicę Wielkopolski i Dolnego Śląska. Od 2 października mieszkańcy i goście odwiedzający oba miasta zyskają alternatywę dla komunikacji miejskiej.

więcej »
Samochody elektryczne w ciągu 5 lat będą tańsze niż auta spalinowe

Najbliższe 5 lat będzie czasem skokowych zmian na rynku samochodów elektrycznych i kluczowym momentem, aby zająć na nim znaczącą pozycję. Na początku lat 20. samochody elektryczne staną się tańsze w użytkowaniu niż auta spalinowe. Szansą Polski jest to, że już dzisiaj wytwarzamy 40 proc. komponentów potrzebnych do produkcji e-samochodów.

więcej »
Czas to pieniądz

Przy produkcji samochodów i wielu innych artykułów wykorzystuje się coraz więcej automatyki. Z jednej strony jest to podyktowane oszczędnościami, a z drugiej możliwością wyeliminowania błędów, jakie może popełnić człowiek.

więcej »