Współczesne samochody coraz częściej wyposażane są w systemy łączności bezprzewodowej. Podczas podróży chcemy odbierać nie tylko stacje radiowe, ale i dane GPS czy Internet za pomocą WiFi lub sieci 4G. Z tego powodu w nowoczesnych modelach montuje się już nawet 16 anten.
Łączność pojazdów z otoczeniem i zrównoważony rozwój to najważniejsze trendy w branży automotive. Wkraczamy w nową erę mobilności, w której największe firmy motoryzacyjne nawiązują partnerstwa z przedstawicielami sektora cyfrowego i nowoczesnych technologii. Ich celem jest korzystanie z najlepszych dostępnych obecnie metod i środków oraz opracowywanie przełomowych rozwiązań, które będą ekologiczne, bezpieczne i akceptowane przez społeczeństwo.
Grupa technologiczna ZF otrzymała duże zamówienie na swoje rozwiązanie cyfrowej łączności ZF Rescue Connect od Albert Ziegler GmbH, jednego z wiodących producentów pojazdów strażackich.
Toyota C-HR wykazała się największą niezawodnością w badaniu U.S. Vehicle Dependability Study 2023 firmy analitycznej J.D. Power. Kompaktowy crossover Toyoty uzyskał najlepszą punktację w nowej edycji badania, ex aequo z Lexusem RX. Ranking został oparty na szczegółowych wywiadach z właścicielami trzyletnich samochodów, spośród których kierowcy Toyoty C-HR spotkali się wyjątkowo niewielką liczbą jakichkolwiek usterek.
Japoński operator telekomunikacyjny KDDI będzie dostarczał karty SIM do połączonych w sieci samochodów Toyoty. Nowe karty umożliwią globalną komunikację i wymianę danych między autami.
Aplikacja MyT umożliwia zdalne komunikowanie się z samochodem za pomocą telefonu. Służy do zarządzania usługami łączności w samochodach Toyoty – zarówno z dostępnym od kilku lat, oferowanym w standardzie zestawem usług łączności Toyota Connected Car, jak i usługami zdalnymi MyT, które zadebiutowały w 2021 roku.
Kluczowym trendem w branży motoryzacyjnej do 2030 r. będzie zdolność łączenia się pojazdów z otoczeniem i digitalizacja – wynika z badania KPMG przeprowadzonego wśród ponad 3 tys. przedstawicieli kadry menedżerskiej z firm motoryzacyjnych.
Webfleet, cieszące się zaufaniem rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą ogłosiło, że pojazdy Grupy Renault będą uczestniczyć w programie OEM.connect.
Wysoce zautomatyzowane i zdefiniowane programowo pojazdy oraz cyfrowe usługi przyszłości, wymagają silnej sieci i wymiany dużych ilości danych. Platforma ProConnect firmy ZF łączy pojazdy z chmurą i infrastrukturą drogową.
Grupa Renault pracuje obecnie nad rozwiązaniem zapewniającym interakcję i automatyczną, bezpieczną wymianę danych między samochodem a inteligentnym wyposażeniem domu.
Elektryfikacja oraz łączność kół i opon umożliwia optymalizację zużycia paliwa lub energii oraz obniżenie emisji CO2.
Końcem października 2018 roku do sprzedaży Auto Partner wprowadzone zostały radia CB francuskiego producenta – firmy President.
Toyota zaprezentowała na targach NAIAS 2016 w Detroit rozwiązanie telekomunikacyjne stworzone we współpracy z firmą Kymeta. Samochód koncepcyjny oparty na wodorowym modelu Mirai jest wyposażony w eksperymentalne systemy łączności satelitarnej.
Dywizja ZF Commercial Vehicle Solutions (CVS) wzmocniła swoje zaangażowanie w rozwój „mobilności następnej generacji”, inwestując w najnowocześniejszą łączność cyfrową 5G.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu