Aby ograniczyć zużycie paliwa, konieczne jest zmniejszenie oporów, na które napotyka silnik w trakcie pracy. Jednym z większych źródeł obciążeń jest alternator, który produkuje energię elektryczną. Nie musi on jednak pracować w trybie ciągłym, w związku z czym energię można zaoszczędzić, zmieniając zasadę jego sterowania.
StoreDot współpracuje z firmą Polestar nad pierwszym na świecie pojazdem elektrycznym z technologią ekstremalnie szybkiego ładowania akumulatorów.
Audi angażuje się w Charging Interface Initiative e.V. (CharIN). Inicjatywa ta wspiera wprowadzenie jednolitych techniczne standardów Combined Charging Systems (CCS), a rozwojowo dąży też do wprowadzenia możliwości ładowania o mocy 150kW.
Szybsze ładowanie i zwiększona wydajność akumulatorów Exide.
Polacy opracowują wspierane przez sztuczną inteligencję systemy optymalizacji wykorzystania ładowarek dla samochodów elektrycznych. To obecnie jedna z większych barier dla rozwoju elektromobilności. Algorytmy uczenia maszynowego doradzą kierowcy, kiedy i jak najlepiej ma ładować swoje auto. Już dziś sieci neuronowe są natomiast wykorzystywane w uczeniu samochodów autonomicznych zachowania na drodze.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Określenie zawartości tlenu w spalinach odbywa się za pomocą oddzielnego czujnika, który w wyniku reakcji chemicznych wysyła sygnał elektryczny, proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach (np. czujnik galwaniczny).
W lipcu Toyota pochwaliła się rozpoczęciem testów Toyoty Prius PHV, która wyposażona była w solarny dach. Kolejne doniesienia o tym samochodzie przynoszą jeszcze większe rewelacje, ponieważ japońscy inżynierzy najwyraźniej dążą do stworzenia prawdziwego perpetuum mobile.
Standox wspiera swoje warsztaty lakiernicze pomagając im w zdobywaniu nowych klientów. Marka specjalizująca się w branży lakierów renowacyjnych opracowała koncepcję marketingową o nazwie 1DayRepair.
Obwód ładowania składa się z alternatora, regulatora napięcia, wiązki przewodów i niekiedy lampki ładowania. Wprowadzając dodatkowe wyposażenie elektryczne pojazdu, należy sprawdzić, czy moc alternatora jest wystarczająca, i w razie potrzeby zastosować alternator o większej mocy.
Najbardziej rozpowszechnionym typem transmisji danych – stosowanym w motoryzacji od ponad 20 lat – jest standard CAN (Controller Area Network).
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu