Aby ograniczyć zużycie paliwa, konieczne jest zmniejszenie oporów, na które napotyka silnik w trakcie pracy. Jednym z większych źródeł obciążeń jest alternator, który produkuje energię elektryczną. Nie musi on jednak pracować w trybie ciągłym, w związku z czym energię można zaoszczędzić, zmieniając zasadę jego sterowania.
StoreDot współpracuje z firmą Polestar nad pierwszym na świecie pojazdem elektrycznym z technologią ekstremalnie szybkiego ładowania akumulatorów.
Audi angażuje się w Charging Interface Initiative e.V. (CharIN). Inicjatywa ta wspiera wprowadzenie jednolitych techniczne standardów Combined Charging Systems (CCS), a rozwojowo dąży też do wprowadzenia możliwości ładowania o mocy 150kW.
Większość badanych wyobraża sobie, że przerwy w trasie na ładowanie auta elektrycznego budzą negatywne emocje u podróżujących, a na swoją kolej przy ładowarce często trzeba czekać. Tymczasem doświadczenia użytkowników „elektryków” pokazują zgoła inny obraz – wynika z badania, przeprowadzonego wśród polskich kierowców przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena.
Rozwiązanie Grid-eMotion Fleet firmy Hitachi Energy obsługuje ładowanie pojazdów elektrycznych o dużej pojemności w głównej zajezdni samochodów ciężarowych w Stockton w Kalifornii i toruje drogę do zrównoważonego transportu.
Ładowanie indukcyjne, czyli bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych, jest znacznie wygodniejsze, gdyż eliminuje konieczność szukania odpowiedniej wtyczki do ładowania oraz podłączania kabla.
Elektryczna rewolucja w Polsce nabiera tempa, a prognozy zakładają dostępność do blisko 100 tysięcy punktów ładowania do 2030 roku. Mimo że ładowanie poza domem jest coraz łatwiejsze, nadal warto zastanowić się nad montażem domowej stacji ładowania.
Po polskich drogach jeździ już ponad 50 tys. pojazdów potrzebujących prądu zamiast węglowodorów. Rosnąca cena energii nie zmniejszyła atrakcyjności jazdy autem elektrycznym, gdyż olej napędowy i benzyna podrożały jeszcze bardziej. W efekcie dystans 100 km przejedziemy znacznie taniej e-pojazdem niż podobnej klasy samochodem spalinowym.
Nieużywany podczas dłuższego postoju akumulator jest narażony na awarię nawet bardziej niż w trakcie użytkowania.
Bosch, w partnerstwie z Cariad, spółką zależną firmy Volkswagen, przeprowadza testy automatycznego systemu ładowania pojazdu bez kierowcy (ang. Automated Valet Charging).
Za pośrednictwem aplikacji Volkswagena „We Charge”, klienci będą mogli w przyszłości korzystać z ponad 100.000 punktów ładowania w Europie.
Gdy zawiedzie akumulator, szczególnie w okresie zimowym, przydać się może pomoc zewnętrzna w postaci przenośnego rozrusznika. Jego działanie jest jednak doraźne i już kolejnego ranka może okazać się, że akumulator będzie potrzebował go powtórnie.
Szybsze ładowanie i zwiększona wydajność akumulatorów Exide.
Eway, polski operator i producent stacji ładowania samochodów elektrycznych, zakończył prace techniczne nad pierwszymi realizacjami w Warszawie i Szczecinie.
Pojazdy elektryczne nie wymagają dużego zasięgu kilometrów, by zapewnić swobodne podróżowanie. Kluczową kwestią, która wpływa na wrażenia z jazdy, jest dobrze rozwinięta infrastruktura oraz efektywne ładowanie, a także niskie średnie zużycie energii. Eksperci marki CUPRA podpowiadają, w jaki sposób można lepiej zadbać o stan akumulatora oraz jak skrócić czas spędzony przy ładowarce nawet o połowę.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu