Mechanicy MEYLE wyjaśniają, w jaki sposób można szybko znaleźć uszkodzone łożysko skrzyni biegów i dlaczego powinno ono zostać wymienione.
Zobacz na czym polegają różnice między trzema zaawansowanymi rozwiązaniami światowego lidera w produkcji łożysk samochodowych – firmy SKF.
Pompa wody znajdująca się w napędzie rozrządu podczas naprawy powinna zostać wymieniona razem z paskiem i kompletem rolek.
Podczas napraw zawsze należy postępować zgodnie z procedurami i nie iść na skróty.
Łożyska toczne przez długi czas nie były używane w silnikach. Jednak teraz technika ta powraca – ze względu na niskie tarcie i połączone z nim ograniczone zużycie paliwa.
Pierwszymi zawodami, które w tym roku zostaną objęte umową patronacką, podpisaną z World Athletics będą Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce Budapeszt 23, które odbędą się w dniach 19-27 sierpnia w Narodowym Centrum Lekkoatletyki w Budapeszcie.
Uszkodzone łożyska silnika stanowią nie tylko zagrożenie dla bezpieczeństwa, ale w szczególności wpływają także na komfort jazdy. Po czym można rozpoznać uszkodzone łożysko silnika i jakie może to powodować dodatkowe uszkodzenia, wyjaśniają „Mechanicy MEYLE” w swoim najnowszym wideo na kanale „MEYLE TV”. Producent z Hamburga radzi, aby to koniecznie naprawić.
Przegrzanie to termin używany do opisania komponentów, które zostały poddane zbyt wysokiej temperaturze spalin lub niewystarczającemu chłodzeniu.
Są raczej niepozorne, choć mają ogromny wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy: łożyska kolumny McPhersona.
Firma SKF od lat kojarzona jest głównie z produkcją łożysk tocznych. Dzięki szerokiej ofercie skierowanej na aftermarket możliwa jest efektywna naprawa wielu podzespołów w pojazdach mechanicznych.
Łożysko, coraz częściej zintegrowane z piastą i czujnikiem ABS, to elementy koła każdego samochodu, które teoretycznie powinny wytrzymać cały okres eksploatacji pojazdu. Jest jednak wiele czynników zewnętrznych, które negatywnie wpływają na trwałość łożysk. Jakie mogą być przyczyny ich uszkodzeń i jak dokonać prawidłowego rozpoznania?
Zgodnie z nowymi wymaganiami technicznymi, SKF zmieniło konstrukcję nakrętki oraz moment jej dokręcenia w zestawach łożyska koła do wybranych modeli Ford i Mazda.
W przypadku napraw pojazdów firma NSK dąży do tego, aby technicy i mechanicy samochodowi mogli je wykonywać szybciej, bezpieczniej i bardziej niezawodnie. Z tego powodu nabywcy rozwiązań NSK ProKIT otrzymują w 100% oryginalne łożyska wraz ze wszystkimi komponentami potrzebnymi do szybkiej i fachowej wymiany łożysk piast kół. Łożyska tego typu nie należą do najprostszych do zainstalowania części, dlatego firma NSK zapewnia dodatkowe wskazówki i porady, które pomogą uniknąć typowych błędów.
Montaż zespołu sprzęgła wymaga doświadczenia i cierpliwości, gdyż nawet najmniejszy błąd może spowodować usterkę. Przy problemach tego rodzaju ostatnią rzeczą, której potrzebuje zarówno warsztat, jak i właściciel, jest powrót pojazdu do warsztatu w wyniku awarii po naprawie.
Podstawową zasadą, której trzeba przestrzegać przy wymianie łożysk, tulei i sworzni jest znalezienie dobrego stabilnego podparcia oraz przyłożenie siły pchającej lub ciągnącej prostopadle i w osi wymienianego elementu.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu