Układy bezpieczeństwa czynnego, takie jak ESP/ABS/ASR lub pochodne, są systemami pozwalającymi na ustabilizowanie i monitoring toru jazdy samochodu w sytuacjach krytycznych (chwilowej utraty kontroli) dzięki bezpośredniemu wpływowi układu hamulcowego lub napędowego. Poszukiwanie i usuwanie usterek w tych obszarach jest więc niezwykle ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu pojazdu.
Poruszając się samochodami po drogach w ciągu całego roku, możemy napotkać różne, dynamicznie zmieniające się warunki pogodowe. Poprawiająca się sieć dróg pozwala na szybkie podróżowanie z wysokimi prędkościami. Pojazdy są wyposażane w coraz to nowsze systemy, których zadaniem jest zapewnienie maksymalnego komfortu podróży oraz bezpieczeństwa podróżujących.
Działanie ESP nie ogranicza się tylko do hamowania, ale też odgrywa istotną rolę podczas przyspieszania i jazdy po łuku.
W wydaniu 5/2017 autoEXPERTA rozpoczęliśmy opis systemu hamulcowego KB4 EL. Jest to system hamulcowy sterowany elektronicznie i przeznaczony dla lekkich i średnich pojazdów ciężarowych.
Od wielu lat pojazdy wyposażane są w coraz większą liczbę systemów.
W ramach oferty części zamiennych Boscha dostępny jest program Bosch Super plus, który obejmuje świece zapłonowe do najpopularniejszych modeli samochodów.
Napęd na 4 koła w samochodach Mercedes-Benz znany jest przede wszystkim z modelu „G” (W 460, W 461, W 462). Bazuje on na silniku połączonym ze skrzynią biegów, do której przymocowana jest skrzynia rozdzielcza z reduktorem. Ze skrzyni rozdzielczej napęd przenoszony jest na sztywny most przedni oraz sztywny most tylny. Do kół napęd doprowadzany jest półosiami, które z przodu wyposażone są w przeguby równobieżne.
RAVENOL ESF Extra Servo Fluid to syntetyczny olej hydrauliczny przystosowany do użytku w temperaturach od -50°C do +110°C.
Zintegrowana piasta kół HBU 2.1, opracowana i produkowana przez SKF, to popularne rozwiązanie – w Europie jeździ 20 mln samochodów wyposażonych w piasty HBU 2.1. Zobacz jak prawidłowo zdemontować ten element i zamontować nowy.
Textar nie poprzestaje na produkcji klocków i tarcz. Marka proponuje także szeroką paletę płynów hamulcowych.
W niemieckim Karlsruhe, jak nigdzie indziej, liczy się każdy centymetr. Dostarczone tam cztery Solarisy Urbino 10,9 LE. Ich wysokość trzeba było ograniczyć do jedynie 2720 mm.
Dział branżowy Bosch Automotive Aftermarket oraz Castrol zawarły umowę o współpracy na rynku europejskim. Na mocy umowy firma Castrol staje się preferowanym dostawcą olejów dla sieci europejskich warsztatów Bosch Car Service i AutoCrew.
Textar znany jest na całym świecie jako producent elementów ciernych do układów hamulcowych w samochodach. Ofertę tę uzupełnia jednak szereg innych produktów przydatnych przy wymianie zużytych części.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu