System obróbki gazów spalinowych EAS/EAS2 wykorzystywany w silnikach pojazdów DAF Euro IV, V i EEV można w razie konieczności wymienić i zaprogramować przy pomocy odpowiedniego oprogramowania diagnostycznego.
Zbliża się sezon smogowy. W trosce o czystość powietrza Inspekcja Transportu Drogowego od kilku lat próbuje wyeliminować te samochody, w których został wycięty filtr cząstek stałych DPF. Okazuje się jednak, że to nie jedyny problem, bowiem nieuczciwi właściciele samochodów zaczynają oszczędzać również na… płynie AdBlue. Czym jest AdBlue i czy warto ingerować w oprogramowanie swojego samochodu? Jakie są tego konsekwencje?
Serwis Auto Majster oferuje zaawansowane serwisowanie i obsługę filtra cząstek stałych silnika Diesel dla pojazdów ciężarowych i osobowych.
Mniej spalanego paliwa to mniejsza emisja. Teza ta sprawdza się w przypadku emisji dwutlenku węgla. Tutaj chemii nie da się oszukać – ilość dwutlenku węgla w spalinach zależy wprost od ilości spalanych węglowodorów. Ale warunek jest jeden – spalanie musi być dokładne.
Autos przygotowało nową promocję dla swoich klientów.
Czujnik NOx jest ważnym elementem układu oczyszczania spalin służącym do redukcji stężenia szkodliwych substancji NOx (tlenki azotu). Jest stosowany w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym z układem SCR (selektywna redukcja katalityczna) na bazie mocznika (AdBlue).
W trakcie przeprowadzania diagnostyki można spotkać się z wieloma niespójnymi informacjami.
W województwie lubuskim pojawiły się dwie nowe stacje paliw pod szyldem Total. Koncern zlokalizował je w miejscowościach Brójce i Iłowa. Ze stacji mogą korzystąć zarówno auta osobowe, jak i tiry oraz autokary.
Firma AS-PL rozszerzyła ofertę o kolejne produkty. Do bazy złożonej z ponad 24 000 pozycji asortymentowych dodano 100 modeli czujników NOX, które można już zamawiać na stronie internetowej. Czym są sensory używane w układach SCR i dlaczego ostatnio stały się tak popularne? Poniższy tekst przybliża budowę i działanie czujników tlenku azotu.
Nowe funkcje diagnostyczne zawarte w aktualizacji IDC5 TRUCK 48.0.0 umożliwiają pracę z dużą liczbą pojazdów należących do marek najpopularniejszych producentów.
TEXA informuje o wprowadzeniu 3 nowych modułów szkoleniowych, które w najbliższym cyklu zadebiutują w programie, wzbogacając dotychczasową ofertę TEXAEDU. To absolutna nowość w ofercie, która swoim zakresem powinna zainteresować szeroką grupę odbiorców.
Pierwszy w tym roku cykl szkoleniowy TEXAEDU odbędzie się w dniach 19–22 lutego. Szkolenia adresowane są przede wszystkim do diagnostów i mechaników samochodowych obsługujących pojazdy osobowe, ciężarowe i maszyny rolnicze.
TEXA, produkując szeroką gamę urządzeń diagnostycznych, rozumie dobrze rzeczywiste potrzeby związane z naprawami samochodów, co jest jej dużym atutem w czasie szkoleń TEXAEDU: integracja testów praktycznych i symulacji z urządzeniami diagnostycznymi, stymuluje bardziej aktywny i dynamiczny udział w szkoleniach i przyspiesza proces nauki.
Nawet najlepsze urządzenia diagnostyczne są wykorzystywane w takim stopniu, na jaki pozwala wiedza i doświadczenie obsługujących je osób. Wydajność urządzeń można podnieść poprzez udział specjalistów diagnostów w profesjonalnych programach szkolących i doszkalających. TEXA zaprasza mechaników diagnostów na szkolenia w ramach programu TEXAEDU.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu