Firma DAF Trucks wprowadza elektryczne podwozie 6x2 pod zabudowę serii CF Electric. Pierwszymi pojazdami, które jeszcze w tym roku przejdą testy terenowe będą pojazdy zabudowane śmieciarkami. Testy odbędą się w holenderskich przedsiębiorstwach komunalnych HVC i ROVA. Na początku 2020 r. w ich ślad pójdą miasto Rotterdam i firma Cure, które wprowadzą całkowicie elektryczne śmieciarki o napędzie 6x2 wyposażone w żuraw. Wszystkie te pojazdy mają układ napędowy VDL E-Power. Całkowicie elektryczny system zbiórki odpadów dostarcza VDL Translift.
W 2015 roku Daimler Trucks sprzedał ponad pół miliona ciężarówek.
Pomimo trudnych warunków na niektórych rynkach oddział Daimler Trucks w 2015 roku zwiększył globalną sprzedaż do ponad 500 000 sztuk – wynika z pierwszych statystyk za grudzień. W roku 2014 sprzedaż jednostkowa ciężarówek wytwarzanych pod markami Mercedes-Benz, FUSO, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses oraz BharatBenz wyniosła 495 700 egzemplarzy.
Renault Trucks cały czas inwestuje w badania, aby oferować pojazdy niskoemisyjne, które są coraz bardziej wydajne i dostosowują się do zmian w branży transportowej.
Volvo wprowadza na rynek samochody ciężarowe odznaczające się od 20 do 100 procent mniejszą emisją CO2. Dzięki skupieniu się na rozwoju nowej, energooszczędnej technologii w zakresie napędu pojazdów gazowych, Volvo Trucks jest w stanie wydatnie ograniczyć oddziaływanie na klimat w segmencie transportu regionalnego i długodystansowego.
Od połowy września dla użytkowników w Polsce dostępne są już nowe strony internetowe Ford Trucks. Miłośnicy samochodów ciężarowych otrzymali do dyspozycji dwie witryny: jedną w całości poświęconą ofercie wchodzącego na rynek gracza, drugą – dedykowaną flagowemu produktowi Ford Trucks, modelowi F-MAX.
Renault Trucks Polska dostarczy pojazdy ciężarowe gamy D Wide dla Berto Polska, wyposażone w najnowsze technologie zgodne z unijnymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa.
ZF Commercial Vehicle Solutions (CVS) i Volta Trucks ogłosiły zawarcie długoterminowej umowy na niektóre z podstawowych systemów i komponentów w elektrycznym pojeździe Volta Zero.
W czwartek 25 czerwca br. Jego Wysokość Król Wilhelm-Aleksander złożył wizytę w DAF Trucks w Eindhoven. Wizyta odbyła się w kontekście wpływu pandemii koronawirusa na przemysł motoryzacyjny. Król wysłuchał informacji o sytuacji firmy, które przekazał Prezes DAF Harry Wolters, a następnie rozmawiał z pracownikami DAF w fabryce.
Artur Sosnowski został awansowany na stanowisko Menedżera Sprzedaży DAF Trucks Polska, zastępując na tym stanowisku Mariusza Piszczka, który objął funkcję Dyrektora Zarządzającego DAF Trucks Polska w październiku br.
Po serii testów związanych z elektronicznym sprzęganiem samochodów ciężarowych (ang. truck platooning) w Europie i Stanach Zjednoczonych Daimler Trucks wprowadza tę technologię teraz również w swojej azjatyckiej marce FUSO. Ciężki samochód ciężarowy typu FUSO Super Great jest przy tym elektronicznie sprzęgany z ciężarówkami innych japońskich producentów pojazdów użytkowych i w trybie częściowo zautomatyzowanym porusza się w kolumnie.
Firma Holcim z rozmachem realizuje swoją strategię zrównoważonego rozwoju, stawiając na pojazd Mercedes-Benz eActros 600.
Zaledwie cztery miesiące od rozpoczęcia współpracy pomiędzy Ford Trucks a Q-Service Truck pierwsze pojazdy F-MAX znalazły swoich nabywców. Oficjalne przekazanie kluczyków nastąpiło podczas uroczystego otwarcia sieci dealerskiej i serwisowej Ford Trucks na polskim rynku. Wydarzenie to miało miejsce 17 października w Cząstkowie Polskim i odbyło się w formie spotkania, które swoją obecnością uświetnił m.in. Dave Johnston, Deputy General Manager Ford Otosan.
Renault Trucks i GEODIS łączą siły w celu opracowania nowego elektrycznego samochodu ciężarowego przystosowanego do logistyki miejskiej.
DAF wzbogacił flotę miejskich pojazdów komunalnych Belgradu, stolicy Republiki Serbii, 44 nowymi ciężarówkami. Zamówienie obejmowało pojazdy ciężarowe z serii LF i CF o różnych konfiguracjach osi pod różne zabudowy.
Zużycie paliwa przez ciężkie samochody ciężarowe marki Mercedes-Benz stale się zmniejsza. Nowy Actros na drogach szybkiego ruchu i autostradach zużywa przykładowo nawet o trzy procent paliwa mniej niż jego nadzwyczaj oszczędny poprzednik. W ruchu podmiejskim obniżenie zużycia paliwa sięga nawet pięciu procent. Istotnym czynnikiem tej oszczędności jest optymalizacja sterowania tempomatem, skrzynią biegów i silnikiem poprzez ponowne ulepszenie systemu Predictive Powertrain Control (PPC), czyli systemu predykcyjnej kontroli układu napędowego. Prof. dr Uwe Baake, szef działu rozwoju produktów Mercedes-Benz Trucks, wyjaśnia, jak działa ten inteligentny system, jakie ma efekty i jak się go obsługuje.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu