Kategoria w konkursie: wyposażenie warsztatu i oprogramowanie
Automatyczne urządzenie DPF Hydro Cleaning do regeneracji filtrów w samochodach osobowych, ciężarowych oraz autobusach firmy Marwis gwarantuje całkowite usunięcie pozostałości PM10, ceru i nagaru oleju bez uszkodzenia filtra przywracając jednocześnie do 99% przepustowości powietrza.
19 września miała miejsce uroczysta gala, podczas której wręczone zostały nagrody i wyróżnienia w tegorocznej edycji konkursu „Produkt Roku”. Najważniejszym punktem programu było spotkanie z gośćmi, którzy jako reprezentanci firm zgłaszających produkty przybyli po odbiór nagród i wyróżnień. Nie zabrakło też przedstawicieli kapituły, która od kilku lat liczy 18 osób.
Na rynku stale pojawia się wiele różnego rodzaju zamienników filtrów cząstek stałych różnych producentów. Oczywiście najlepszy jest oryginał kupiony w serwisie, ale niestety cena oraz dostępność są często poza zasięgiem przeciętnego użytkownika pojazdu z silnikiem Diesla. Z tej przyczyny coraz więcej firm ma w swojej ofercie usługę regeneracji filtra lub wymiany na filtr regenerowany.
Problemy związane z eksploatacją pojazdu wyposażonego w DPF najbardziej odczuwalne są dla użytkowników tych pojazdów przez koszty, jakie muszą ponosić.
Będąca w ofercie firmy Marwis myjka HYDRO-WASH jest urządzeniem multifunkcyjnym umożliwiającym w pełni automatyczne mycie detali w napędzanym silnikiem koszu obrotowym lub dla detali o bardziej skomplikowanym kształcie mycie wysokim ciśnieniem 140 barów.
Filtr cząstek stałych – jeśli jest sprawny – z reguły nie wpływa na pracę silnika. Ale praca silnika wpływa na działanie filtra DPF. Niesprawny silnik, który „bierze” olej lub ma usterki w układzie wtryskowym, prowadzi do nieprawidłowości w działaniu filtra cząstek stałych.
Obecność filtra cząstek stałych w silniku benzynowym jest następstwem wprowadzenia nowych norm emisji spalin, za którymi idzie odmienny sposób pomiaru zużycia paliwa.
O sposobach regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), a także jeździe z usuniętym filtrem opowiada Mateusz Lecyk, menadżer działu katalizatorów, filtrów cząstek stałych w firmie Kaliński.
Jaka jest teoretyczna i praktyczna możliwość oceny przez diagnostę faktu wycięcia filtra DPF w samochodzie? Jakie diagnosta ma narzędzia, żeby to zbadać, jakim sprzętem mógłby jednoznacznie potwierdzić wycięcie filtra DPF? Czy za pomocą dymomierza można wykryć, że usunięto filtr DPF?
Współczesnym samochodom stawianych jest wiele wymagań w zakresie m.in. bezpieczeństwa i dbałości o środowisko. Silniki Diesla uznawane są za najbardziej szkodliwe, dlatego pojazdy z takim napędem wyposażane są w filtry cząstek stałych, czyli DPF. Często przysparzają one sporo problemów i nadal powszechnym procederem jest ich usuwanie, co prowadzi do uszkodzenia silnika i podzespołów, jest niezgodne z prawem i wysoce nieekologiczne.
Już rok temu zaczęły obowiązywać przepisy nakazujące wszystkim nowo rejestrowanym samochodom spełnianie normy czystości spalin Euro 6. O terminie wprowadzenia tego przepisu było wiadomo od 2007 roku, kiedy odbyło się głosowanie w Parlamencie Europejskim.
Praktycznie każdy najnowszy samochód z silnikiem Diesla jest wyposażony w system oczyszczania spalin. Jednym z nich jest filtr DPF.
Do Sejmu wpłynął projekt zmian w ustawie Prawo ochrony środowiska, który zakłada ograniczenie wjazdu do centrów miast pojazdów niespełniających norm emisji spalin.
Zdarza się, że eksploatacja samochodu z silnikiem Diesla w mieście czy na krótkich trasach skutkuje potrzebą częstszej regeneracji filtra cząstek stałych. W sytuacji, gdy sterownik wtrysku nie wykona regeneracji filtra podczas normalnej eksploatacji samochodu, musimy wykonać procedurę regeneracji wymuszonej.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu