Eksperci ogólnopolskiej sieci ProfiAuto wskazują, jaki rodzaj napędu może dać największe oszczędności.
Zanieczyszczenie powietrza w Unii Europejskiej stanowi ogromny i niebezpieczny problem, który próbuje się eliminować poprzez coraz bardziej restrykcyjne normy spalin. Do ich spełnienia potrzebne są jednak zaawansowane środki.
Coraz częściej widuje się oferty przeróbki diesli na zasilanie LPG. Czy to ma sens?
Ośrodek badawczy w Dreźnie produkuje już pierwsze partie wysokowartościowego oleju napędowego.
Eksperci AAA AUTO, lidera rynku aut używanych w Polsce i krajach Europy Środkowej, opracowali ranking dziesięciu najczęściej oferowanych do sprzedaży aut używanych w Polsce z podziałem na rodzaje silnika, w które są wyposażone.
Liczba nowych samochodów napędzanych silnikami Diesla systematycznie maleje. Według raportu „Branża motoryzacyjna 2017/2018” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego polscy kierowcy znacznie częściej wybierają wersje benzynowe oraz alternatywne źródła napędu.
Po zrównaniu cen oleju napędowego z benzyną, właściciele samochodów z silnikami diesla mogą jeszcze liczyć na oszczędności wynikające z mniejszego zużycia paliwa. Jednak wielu z nich to się nie udaje i to w dużej mierze przez własne, drobne zaniedbania.
Z jakim rodzajem jednostki napędowej wybrać samochód? Na to pytanie, prędzej czy później, musi sobie odpowiedzieć każdy kierowca. Dziś jest to jeszcze trudniejsze zadanie, bo do silników benzynowych i wysokoprężnych dołączył między innymi układ hybrydowy.
Kategoria w konkursie: chemia motoryzacyjna
Klasyczne paliwa w postaci benzyny i diesla stopniowo są wypierane przez biopaliwa, gaz, energię elektryczną czy wodór. Rafał Molenda, dyrektor działu stacji paliw i rozwoju sieci Shell Polska, przekonuje, że świat będzie potrzebował więcej czystszej energii - także w transporcie. Inwestowanie w paliwa alternatywne jest więc koniecznością, a inicjatywy takie jak Shell Eco-marathon propagują ekologiczne podejście do transportu.
Koszt napraw ukrytych usterek używanego samochodu z silnikiem Diesla może być dotkliwy, dlatego przed kupnem niezbędna jest szczegółowa weryfikacja techniczna.
Zmniejszenie zużycia paliwa w 40-tonowym zestawie nie jest proste, jednak ciągle znajdują się sposoby, aby w jakimś miejscu obciąć kolejny procent. Suma małych rzeczy staje się wymierna, kiedy po roku podsumuje się koszty użytkowania pojazdu na trasach.
Niedomagania silnika często są maskowane przez jego elektroniczne sterowanie.
Problemy związane z eksploatacją pojazdu wyposażonego w DPF najbardziej odczuwalne są dla użytkowników tych pojazdów przez koszty, jakie muszą ponosić.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu