W poprzednim wydaniu „autoEXPERTA” opisaliśmy zasadę działania układu recyrkulacji spalin z zaworem regulowanym elektronicznie. W tej części artykułu prezentujemy zasady diagnostyki takiego układu.
Recyrkulacja spalin jest jednym ze sposobów ograniczania emisji tlenków azotu (NOX) oraz niespalonych węglowodorów (HC) przez ich utlenianie w spalinach wylotowych.
Weryfikacja poprawności działania zaworu recyrkulacji spalin na przykładzie Forda Mondeo IV 2.0 16V TDCi QXBA.
Usterki elementów układu recyrkulacji spalin (EGR) są powodem licznych wizyt w warsztacie, i to nie od czasu „optymalizacji” silników wysokoprężnych Volkswagena. Eksperci z firmy Borg-Warner wyjaśniają, gdzie leży przyczyna usterek EGR i na co mechanicy (mechatronicy) muszą zwracać uwagę.
DENSO opracowało nowy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) – kluczowy element układu, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin w autach z silnikami Diesla.
Niterra, specjalista w dziedzinie zapłonu i elektroniki samochodowej, wprowadza do swojej oferty nowe zawory EGR marki NTK Vehicle Electronics. Nowe referencje pokryją dodatkowy park samochodowy o liczbie około 25 milionów pojazdów, co pozwoli na rozszerzenie pokrycia parku samochodowego do ponad 110 milionów pojazdów w regionie EMEA.
Jako światowy lider w technologii recyrkulacji spalin (EGR), BorgWarner poszerzył swoją ofertę zaworów EGR w 2021 roku, dodając ponad 80 nowych numerów części do portfolio produktów.
Duński producent regularnie rozbudowuje swoją ofertę produktów i usług. Tej jesieni firma zaprezentuje swoje najnowsze innowacje na najważniejszych targach branżowych.
W poprzedniej części artykułu skupiliśmy się na turbosprężarkach oraz czujnikach jako elementach odpowiedzialnych za prawidłowe spalanie paliwa. Kontynuując temat jakości spalin, część drugą zaczniemy od zaworów recyrkulacji spalin EGR.
Denso rozszerzyło program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 8 nowych zaworów EGR, które mają łącznie 36 zastosowań i zastępują 20 numerów części OE. Nowe zawory EGR mają zastosowanie w 1 mln pojazdów, głównie marek Toyota i Lexus.
BorgWarner rozszerza swoje portfolio REMAN EGR o 19 nowych numerów części, osiągając obecnie ponad 70 numerów części.
Wadliwy zawór EGR może wpłynąć na skrócenie czasu eksploatacji silnika, zwiększyć emisję szkodliwych spalin i spowodować problemy podczas jazdy.
Aby wyjaśnić sens używania zaworów recyrkulacji spalin w sterowaniu silników, konieczne jest wyjaśnienie podstawowych reguł tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej spalającej się w cylindrze.
Firma NGK SPARK PLUG wprowadza na rynek nową gamę zaworów EGR. Uzupełni ona ofertę producenta w ramach marki NTK Vehicle Electronics.
Kategoria w konkursie: chemia motoryzacyjna
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu