Nowe rozwiązania w zakresie produkcji części układu hamulcowego minimalizują wibracje podczas jazdy i zwiększają bezpieczeństwo, stabilność oraz pewność prowadzenia samochodu. Zmniejszają zużycie elementów i są przyjazne środowisku.
W dynamicznie rozwijającym się świecie motoryzacji innowacjom podlegają poszczególne elementy samochodów. Przełomem technologicznym są np. hamulce pozbawione tradycyjnych układów hydraulicznych.
Sprawne funkcjonowanie układu hamulcowego jest kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy. Jednym z jego elementów jest płyn hamulcowy, którego zadaniem jest przeniesienie na hamulce kół siły wytworzonej przez nacisk stopy kierowcy na pedał hamulca. Aby czynność ta zawsze była realizowana w odpowiedni sposób, płyn hamulcowy należy regularnie wymieniać podczas przeglądu. Co warto o nim wiedzieć i jak przeprowadzić tę wymianę poprawnie?
Kierowcy na ogół przypominają sobie o przewodach hamulcowych w momencie ich uszkodzenia. To poważny błąd.
Firma TMD Friction dostarcza swoje klocki hamulcowe do producentów samochodów na całym świecie – zarówno do pojazdów wyposażonych w silniki spalinowe, jak i posiadających nowe źródła napędu.
Z powodu pandemii wiele osób zostało zmuszonych do pracy w domu. W związku z tym, przez pewien czas ich samochody pozostaną na parkingach. Jeśli ktoś nie korzysta z garażu, to jego pojazd jest narażony na oddziaływanie warunków pogodowych. Niestety, może to prowadzić do problemów z hamulcami, które, długo nie używane, mogą nie działać efektywnie podczas jazdy.
W roku 1959 inżynierowie marki Borgward zastosowali po raz pierwszy zawieszenie pneumatyczne w produkcji seryjnej. Dziś tego typu rozwiązania znajdują się przede wszystkim w samochodach klasy wyższej, luksusowych SUV-ach i autach terenowych.
Przeciętny użytkownik samochodu postęp w motoryzacji ocenia na podstawie zmian wizualnych, osiągów pojazdu i jego funkcjonalności. Dla osób bardziej znających się na rzeczy bardziej istotne są pytania, z jakich podzespołów samochód jest zbudowany, jakie zastosowano w nim rozwiązania technologiczne. Tym razem przyjrzymy się rozległej dziedzinie, jaką jest budowa i rodzaje zawieszeń pojazdów.
Jedną z przyczyn hałasów w układzie hamulcowym są drgania powstające w czasie hamowania, które przenoszą się na poszczególne elementy układu. Tarcze hamulcowe Textar produkowane są z zachowaniem precyzji, by maksymalnie ograniczyć powstawanie dźwięków z układu hamulcowego.
Amortyzatory zawieszenia do pojazdów ciężarowych, naczep oraz kabin „Maysan Mando” już dostępne w sieci sprzedaży Autos.
Arnott prezentuje porady i wskazówki dotyczące pracy z zawieszeniami pneumatycznymi.
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych w większości przypadków nie wydaje się skomplikowana. Pamiętajmy jednak, że jest to bezpośrednia ingerencja w układ, który odpowiada za bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.
Częstą usterką układu zawieszenia jest uszkodzenie łożysk kół, które objawia się hałasem podczas jazdy.
Skład materiałów ciernych używanych w układach hamulcowych zależy od rynku, firmy opracowującej oraz produkującej klocki i szczęki hamulcowe, a także zastosowania. Materiał cierny jest mieszaniną kilkunastu składników, których proporcje są tajemnicą ich producentów.
Rok 2022 ponownie wystawił działalność firm z branży motoryzacyjnej na próbę. Mimo nowych wyzwań w postaci rosnących kosztów czy problemów z dostępnością towarów, firma TMD Friction zrealizowała swoje założenia na ten okres. Ma również ambitne plany na najbliższą i dalszą przyszłość.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu