Firma Werther Polska wspólnie z Kujawsko-Pomorskim Centrum Szkoleń i Certyfikacji przygotowała cykl szkoleń z zakresu klimatyzacji samochodowej na bieżący sezon dla profesjonalistów oraz początkujących.
Eksperci Premio radzą, jak o dbać o klimatyzację samochodową, by służyła na lata.
Magneti Marelli udostępnił swój najnowszy katalog wyposażenia warsztatowego oraz akcesoriów do układów klimatyzacji na 2017 rok.
Systemy klimatyzacji należą do standardowego wyposażenia nowoczesnych samochodów i zapewniają komfortową temperaturę w kabinie o każdej porze roku. Volkswagen poszedł o krok dalej i w modelu ID.7 wprowadzi system, który uruchomi ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza jeszcze przed rozpoczęciem jazdy.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Określenie zawartości tlenu w spalinach odbywa się za pomocą oddzielnego czujnika, który w wyniku reakcji chemicznych wysyła sygnał elektryczny, proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach (np. czujnik galwaniczny).
Standox wspiera swoje warsztaty lakiernicze pomagając im w zdobywaniu nowych klientów. Marka specjalizująca się w branży lakierów renowacyjnych opracowała koncepcję marketingową o nazwie 1DayRepair.
Obwód ładowania składa się z alternatora, regulatora napięcia, wiązki przewodów i niekiedy lampki ładowania. Wprowadzając dodatkowe wyposażenie elektryczne pojazdu, należy sprawdzić, czy moc alternatora jest wystarczająca, i w razie potrzeby zastosować alternator o większej mocy.
Najbardziej rozpowszechnionym typem transmisji danych – stosowanym w motoryzacji od ponad 20 lat – jest standard CAN (Controller Area Network).
Podczas chłodzenia i utrzymania temperatury eksploatacyjnej tłokowego silnika spalinowego, niezależnie od jego parametrów pracy, dochodzi do przejmowania ciepła od mieszaniny gazu wypełniającego komorę spalania do otaczających go powierzchni ścianek komory roboczej. Ukształtowanie stereometryczne komory spalania, właściwości zastosowanych materiałów i właściwości chemiczne medium chłodzącego wpływają na parametry zachodzącego przewodzenia ciepła przez ścianki cylindra do otoczenia zewnętrznego.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu