Tak jak konstrukcje pojazdów, tak i jego oświetlenie jest systematycznie udoskonalane. Jednym z ostatnich przykładów na rynku są retrofity X-tremeUltinon LED i Vision LED marki Philips.
Zgodność reflektora z wytycznymi homologacyjnymi jest potwierdzana odpowiednim oznaczeniem na jego kloszu.
Nowa gama reflektorów dodatkowych marki Cibie do samochodów ciężarowych.
Wydajność, skuteczność, moda, a czasem ekonomia – to tylko niektóre z argumentów, dzięki którym popularność lamp LED stale wzrasta. Technologia elektroluminescencyjna, dostępność wielu rozwiązań w zakresie komponentów elektronicznych, innowacyjne formy oraz parametry diod LED dają producentom możliwość wymyślania dla lamp LED kolejnych zastosowań oraz stałego powiększania wachlarza oferowanych produktów.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
Lata 90. XX w. to początek nowej ery w dziejach europejskiej motoryzacji. Upadek żelaznej kurtyny, stabilizacja sytuacji politycznej w wielu krajach oraz globalna, sukcesywna poprawa sytuacji ekonomicznej spowodowały, że międzynarodowe koncerny zaczęły wprowadzać na rynek rewolucyjne rozwiązania. Dziś większość technologii, które w tamtych czasach wydawały się czymś nieosiągalnym dla mas, jest dostępna w życiu codziennym.
Większość samochodów oferowanych dziś na rynku jest już wyposażona w oświetlenie wykonane w technologii LED. Coś, co jeszcze kilka lat temu było zarezerwowane dla samochodów luksusowych, dziś jest powszechnie stosowane. Ale konstruktorzy oświetlenia nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.
W ofercie marki EinParts pojawiły się nowe referencje lampek LED do podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Firma M-Tech wprowadza do oferty lampy robocze LED z serii Performance zapewniające komfort podczas nocnych prac lub off-roadowych podróży.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Określenie zawartości tlenu w spalinach odbywa się za pomocą oddzielnego czujnika, który w wyniku reakcji chemicznych wysyła sygnał elektryczny, proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach (np. czujnik galwaniczny).
Inżynierowie firmy HELLA stworzyli specjalny soczewkowy układ optyczny, który silnie ogniskuje promień światła kolorowych diod LED, dzięki niemu na podłoże rzucany jest okrągły punkt ostrzegawczy.
Kategoria w konkursie: części i akcesoria motoryzacyjne
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu